Trening w domu z dzieckiem. Zestaw ćwiczeń, które możesz wykonać w domu razem ze swoim dzieckiem

Marzysz o lepszej kondycji i powrocie do formy sprzed ciąży? A może po prostu chcesz zaszczepić dziecku zdrowe nawyki? Idealnie trafiłaś. Mamy pomysł - trening wraz z dzieckiem! Wspólne ćwiczenia to nie tylko wycisk dla ciebie, lecz także murowana świetna zabawa dla twojego malca. To co, zaczynamy?

Wspólny trening z dzieckiem brzmi jak wyzwanie pokroju lotu na Marsa? Spokojnie, wszystkim tak się wydaje na początku. Dziecko jest rozbrykane, nie potrafi usiedzieć w miejscu, a może jest przyklejone do maminej nogi? To zupełnie normalne. Dzieciństwo rządzi się swoimi prawami. Jednak to nie powód, aby nie rozpocząć wspólnych treningów.

Trening w domu z dzieckiem – zalety

Bez wątpienia trening w domu z dzieckiem ma same zalety. To nie tylko świetny sposób na powrót do formy, spalenie tkanki tłuszczowej, lecz także rewelacyjny pomysł na świetną zabawę. Nieważne, czy dziecko ma zaledwie trzy miesiące, czy skończyło już cztery lata. Z tym młodszym możesz oczywiście ćwiczyć bardziej swobodnie. Odkładasz dziecko na macie, tak, aby mieć z nim kontakt wzrokowy i rozpoczynasz trening. Gdy bobas zaczyna raczkować, staje się bardziej mobilny, ćwiczenia mogą być wyzwaniem. Ale wtedy wystarczy zmodyfikować ćwiczenia. Tak, by dziecko ćwiczyło razem z tobą! Zalet nie ma końca. Wspólna zabawa, spalona tkanka tłuszczowa, urozmaicony dzień, wdrażanie zdrowych nawyków malcowi, czyli aktywnego trybu życia.

Jak rozpocząć trening z dzieckiem? Informacje podstawowe

Przede wszystkim nic nie rób na siłę. Wspólny trening ma być przyjemnością. Zarówno dla ciebie, jak i dla twojej pociechy.

Zacznijmy od przypomnienia podstawowych spraw. Kiedy można wrócić do aktywności fizycznej? Jeśli jesteś już po połogu, nie masz rozejścia mięśnia prostego brzucha, problemów z dnem miednicy, czujesz się ogólnie dobrze, możesz ćwiczyć w każdej chwili.

Jeśli twój malec nie potrafi jeszcze siedzieć czy trzymać samodzielnie główki, zdecydowanie powinien leżeć na macie obok ciebie i przyglądać się, jak ćwiczysz. Gdy jest już na tyle duży, że bez problemu trzyma głowę, może ćwiczyć z tobą.

Pamiętaj, jeśli dziecko także będzie ćwiczyć, warto nie planować treningu tuż po posiłku. Może się to dla niego nieciekawie skończyć, a ty będziesz mieć dodatkowo sprzątanie zamiast treningu.

Zawsze rozpoczynaj każdy trening od rozgrzewki, a kończą porządnym rozciąganiem. Wykonuj po piętnaście powtórzeń każdego ćwiczenia. Najlepiej zrób trzy serie ćwiczeń. Zaczynamy!

Zestaw ćwiczeń, które możesz wykonać w domu razem ze swoim dzieckiem

Przysiad. Ustaw stopy nieco szerzej niż szerokość bioder, palce stóp skieruj na zewnątrz, wyprostuj plecy, napnij brzuch i pośladki. Pociechę trzymaj mocno na wysokości swojej klatki piersiowe, twarzą od siebie. Zejdź do przysiadu, zatrzymaj pozycję w dole i wróć do pozycji wyjściowej. Cały czas pilnuj, aby kolana nie uciekały do środka. Wykonaj wydech, gdy wracasz do pozycji wyjściowej.

Wykrok. Stopy ustaw na szerokość bioder. Jedną nogę wystaw do przodu, tak, aby tworzyła kąt prosty między tułowiem, udem a podłogą. Dziecko posadź na udzie nogi z przodu. Wraz z wdechem zejdź pionowo w dół. Tyle, ile ci się uda. Kontroluj ruch i napinaj mięśnie. Z wydechem wróć do pozycji wysokiej. Kolano z przodu nie wychodzi poza linię palców.

Klęk podparty. Dłonie połóż pod barkami, kolana pod biodrami, a dziecko ułóż pod sobą – połóż je na pleckach. Głowa jest przedłużeniem kręgosłupa.  Prawą nogę i lewą rękę unieś w górę, zatrzymaj się, gdy ciało utworzy jedną linię. Wróć do pozycji wyjściowej, zmień stronę.

Pompka damska. Ustaw się w klęku podpartym. Dłonie połóż mniej więcej pod barkami. Dziecko leży na macie, pod tobą, jednak wyżej niż dłonie. Z wydechem zejdź w dół, trzymaj łokcie ustawione cały czas blisko siebie. Wróć do pozycji wyjściowej. W trakcie możesz uśmiechać się do dziecko, to na pewno utrzyma jego uwagę i wywoła uśmiech na twarzy.

Brzuszki. Usiądź na podłodze. Zegnij kolana. Posadź dziecko na brzuchu – plecami powinno opierać się o twoje uda. Wyciągnij ręce wzdłuż ciała i asekuruj w ten sposób maleństwo. Zacznij robić brzuszki. Na początek klasyczne, z czasem możesz robić brzuszki tylko do połowy zakresu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.