Acroyoga. Ćwicz i buduj więzi

Acroyoga to połączenie jogi z akrobatyką i masażem tajskim. Uprawia się ją w parach lub zespołach trzyosobowych. Podczas ćwiczeń nie tylko budujesz siłę mięśni, rozciągasz się i poprawiasz koordynację ruchową, lecz także spędzasz czas z innymi i budujesz z nimi relacje.

Fani fitnessu często interesują się nowymi formami ćwiczeń. Jeżeli poszukujesz nowych bodźców treningowych i nie obawiasz się ćwiczyć w bliskim kontakcie z drugim człowiekiem, sprawdź, czym jest acroyoga.

Acroyoga – co to jest?

Acroyoga to wariant jogi, w którym ćwiczy się w podziale na „podstawę”, czyli osobę, która stanowi fundament budowanej pozycji i „latającego”, czyli osobę podnoszoną. Parze może towarzyszyć osoba asekurująca, która pomaga zachować poprawność i bezpieczeństwo pozycji. Pozycje zmienia się dynamicznie i płynnie, a ćwiczący wymieniają się rolami.

Trudno ustalić, gdzie powstała acroyoga. Jedną z pierwszych szkół promujących ten styl praktyki była założona przez Kanadyjczyków Jessie Goldberg i Eugene Poku w 2001 roku Acroyoga Montreal. Dwa lata później w Kalifornii powstała zaś AcroYoga, placówka założona z inicjatywy Jenny Sauer-Klein i Jasona Nemera. Ich wersja acroyogi jest obecnie najpopularniejsza. Jeżeli zamierzasz praktykować acroyoge w Polsce, to prawdopodobnie spotkasz się z instruktorami pracującymi właśnie według tych kalifornijskich metod.

Acroyoga – jak ćwiczyć?

Jakie pozycje zawiera acroyoga? Jak je wykonać? Odpowiedzi na te pytania nie powinieneś szukać w Internecie. Prawidłowo praktykowana acroyoga jest bezpieczna, jednak nie powinno się zaczynać treningu samodzielnie. Podnoszenia wykonywane bez znajomości techniki i specjalistycznego instruktażu mogą skończyć się wypadkiem lub kontuzją. By tego uniknąć, wybierz się – przynajmniej na początku – do profesjonalnej szkoły jogi.

Acroyoga – jak zacząć?

Znajdź w swoim mieście studio lub szkołę, w ofercie których znajduje się acroyoga. Wybierz się na zajęcia lub warsztaty. Brak partnera nie powinien być przeszkodą – w trakcie zajęć uczestnicy często pracują w zmieniających się rotacyjnie zespołach. Gdy opanujesz już podstawowe pozycje, poczujesz się pewnie i dowiesz się, jak zadbać o bezpieczeństwo swoje i partnerów, możesz spróbować samodzielnej praktyki.

Acroyoga – efekty

Acryoga pozwala osiągnąć fantastyczne efekty na wielu płaszczyznach. Podobnie jak w przypadku innych odmian jogi, acroyoga pozwala wzmocnić mięśnie, dzięki czemu stają się pięknie wyrzeźbione i silne. Ponadto joga rozwija elastyczność ciała, co przydaje się przy uprawianiu innych sportów i poprawia komfort codziennego funkcjonowania. Elementy akrobatyczne mogą wydawać się trudne, jednak przy odpowiedniej koncentracji i dużym zaangażowaniu wszystkich uczestników przynoszą wiele satysfakcji, kiedy już uda się je wykonać. Dzięki elementom masażu tajskiego ciało sesji acroyogi jest zmęczone, ale jednocześnie zrelaksowane i rozluźnione. Poza tym, uprawiając acroyogę z przyjaciółką lub partnerem, masz okazję ćwiczyć umiejętności współpracy, efektywnej komunikacji i budować wzajemne zaufanie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.