Pompki spidermana. Jak prawidłowo wykonać pompki spidermana?

Pompki to jedno z najbardziej znanych i klasycznych ćwiczeń. Wzmacniają klatkę piersiową, ale nie tylko! Dowiedz się, jakie zalety mają pompki i czym są ostatnio popularne pompki spidermana? Jakie mięśnie angażują do pracy pompki spideramana?

Pompki klasyczne a pompki spidermana

Pompki to ćwiczenie ogólnorozwojowe. Wzmacnia wiele partii mięśni. Przede wszystkim klatkę piersiową, ramiona, plecy, bicepsy i kręgosłup lędźwiowy. Znane są każdemu. Nie tylko tym, którzy wylewają siódme poty na siłowni czy fitness klubie. Pompki robiliśmy przecież już w szkole podstawowej czy średniej. Nie wymagają dodatkowego sprzętu. Istnieje wiele wariantów klasycznych pompek. Trzeba tu wymienić choćby pompki z szeroko lub wąsko rozstawionymi rękami, pompki z klaśnięciem i pompki z niesymetrycznym rozstawieniem ramion. Jedną z ciekawszych propozycji są pompki spidermana. Na czym polegają?

Nazwa  pompki spidermana wywodzi się, jak łatwo się domyśleć, z filmu o superbohaterze o pseudonimie Spiderman. Co pompki mogą mieć wspólnego z Człowiekiem Pająkiem? Wykonując pompki spidermana przyjmujemy bardzo zbliżoną postawę do tej znanej z filmów i komiksów.

Jak właściwie wykonać pompki spidermana?

Wykonanie pompek spidermana jest trudniejsze od zrobienia klasycznej pompki. Nie powinno to dziwić. Po pierwsze to jeden z wariantów ćwiczenia, więc z założenia powinien być trudniejszy. Po drugie Człowiek Pająk – zarówno ten komiksowy, jak i filmowy – był bardzo sprawny fizycznie, gibki i elastyczny. Chcąc mu „dorównać” musimy ćwiczyć bardzo intesywnie.

Oczywiście podstawą pompki spidermana są pompki klasyczne. Przyjmujemy dobrze znaną wszystkim pozycję podporu przodem z wyprostowanym w łokciach rękami. Dłonie ustawiamy pod barkami. Rozkładamy palce szeroko. Stopy zapieramy na palcach. Nogi powinny być ustawione w lekkim rozkroku. W tym momencie, podczas wykonywania klasycznych pompek, schodzimy całym ciałem w dół. Jak najniżej. Zginamy łokcie i opuszczamy ciężar ciała pracując nad zachowaniem prawidłowej postawy za pomocą napięcia mięśni. W przypadku pompek spidermana w tym momencie również uginamy łokcie i schodzimy niżej, jednak równocześnie przyciągamy do lewego łokcia prawe kolano. Potem zmieniamy stronę i do prawego łokcia przyciągamy lewe kolano. Dwa przyciągnięcia – na lewą i prawą stronę – to jedno powtórzenie.

Powinniśmy wykonywać minimum dziesięć powtórzeń pompek spidermana. Warto z czasem pójść o krok dalej, o ile oczywiście nasza wytrzymałość nam na to pozwoli, i zacząć wprowadzać więcej powtórzeń. Warto dążyć do wykonywania trzech serii po dziesięć powtórzeń każda.

Pompki spidermana – efekty

Czy regularne wykonywanie pompek spidermana przynosi wymierne efekty? Zdecydowanie tak! Jest jeden tylko warunek. Nie można oszukiwać. Trzeba robić pompki spidermana porządnie, solidnie się do nich przykładać. Tylko w ten sposób zauważymy efekty naszej ciężkiej pracy.

A jakie konkretnie efekty zauważymy wykonując systematycznie pompki spidermana? Przede wszystkim warto wiedzieć, że pompki spidermana angażują wiele partii mięśniowychw naszego organizmu. Pracuje przede wszystkim mięsień prosty brzucha, mięsień naramienny, mięsień skośny, mięsień piersiowy większy i mięsień trójgłowy ramienia.

Wszystkie wymienione powyżej mięśnie powinniśmy regularnie wzmacniać. Pompki spidermana są do tego idealne. Wzmacniają mięśnie jak żadne inne pompki. Podczas ćwiczeń mięśnie pracują o wiele ciężej niż w przypadku pompek tradycyjnych. Ruch nóg do łokci potęguje napięcie mięśni.

Ponadto pompki spidermana sprawdzą się w treningu wszystkich tych, którzy narzekają na bolesność kręgosłupa, szczególnie odcinka lędźwiowego. Wzmacniają kręgosłup, a regularnie wykonywane pomogą raz na zawsze pożegnać się z dolegliwościami bólowymi.

Ich efekty docenią zwłaszcza kobiety. Pompki spidermana wzmacniają także klatkę piersiową. Dzięki nim możemy także pracować nad swoją równowagą. A kiedy ćwiczymy wspomnianą równowagę, także w dużej mierze pracujemy nad mięśniami stabilizującymi kręgosłupa.

Pompki spidermana przyczyniają się do zauważalnej gołym okiem poprawy kondycji organizmu i zwiększenia wytrzymałości mięśni. Te efekty widać dosłownie z dnia na dzień. Same mięśnie nabierają innego kształtu. Smukleją i stają się pięknie wyrzeźbione.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.