Nawet jeżeli trenujesz od lat, nadal możesz popełniać błędy. Jakie?

Nawet jeżeli trenujesz regularnie możesz popełniać pewne błędy, które nie przybliżają cię do wymarzonego efektu. Zobacz, gdzie może tkwić problem.

Trenujesz dużo na siłowni, masz odpowiednią dietę, na bieżąco śledzisz fit gwiazdy w internecie i się nimi inspirujesz, jednak dalej nie możesz osiągnąć upragnionego efektu? Okazuje się, że zbyt intensywne i częste treningi mogą działać wręcz odwrotnie i nie przybliżą, a nawet oddalą cię od założonego celu. Poznaj 9 najczęściej popełnianych błędów. 

1. Zbyt często trennujesz na siłowni 

Zbyt częste treningi na siłowni mogą spowolnić metabolizm i tym samym nie zobaczysz efektu, tak szybko, jak byś chciał. Nasze ciało nie jest maszyną, dlatego trzeba dać mu czasem odpocząć. To przyniesie lepsze efekty! Dobrym sposobem jest też zmienianie co jakiś czas aktywności. 

2. Cały czas wykonujesz ten sam trening 

Nasze ciało potrzebuje różnych bodźców. Wykonując tylko jeden trening, przez bardzo długi okres czasu, na tych samych obciążeniach przyzwyczajasz je do tych ruchów, a tym samym nie dajesz mu możliwości na dalszy proges. 

3. Nie masz planu i regularności 

Idziesz na siłownię i robisz to na co masz teraz ochotę? Błąd! Trenując bez jakiegokolwiek założenia raczej nie zobaczysz szybko efektów. Dużo lepiej jest mieć plan, który stopniowo będziesz realizować. Kolejnym błędem jest brak regularności. Wygospodaruj sobie kilka dni w tygodniu, w których musisz zrobić trening. Dobrze jest wiedzieć co danego dnia chce się podczas treningu wykonać. 

4. Nie zwracasz uwagi na technikę 

Technika jest kluczem do osiągnięcia sukcesu, dlatego jeżeli nie potrafisz wykonać jakiegoś ćwiczenia, najpierw się go naucz, a potem stopniowo wprowadź w swój plan treningowy. Lepiej jest wykonać mniej powtórzeń, ale poprawnie, niż więcej i bez prawidłowej techniki. 

5. Nie wykonujesz pełnego zakresu ruchów 

To może nawet doprowadzić do przykurczy, które bardzo trudno jest potem doprowadzić do stanu pierwotnego. Pół ruchu jeszcze nikomu nie przyniosło pożądanych efektów, dlatego zwracaj szczególną uwagę na to, żeby robiąc dane ćwiczenia wykonywać pełen zakres ruchu. 

 

6. Dobierasz zły ciężar 

Zbyt lekki, lub zbyt ciężki. To działa w dwie strony. Trenując z za dużym ciężarem możesz mieć pewność, że w pewnym momencie możesz zacząć wykonywać ćwiczenie źle. Trenując z za lekkim ciężarem nawet nie zaktywujesz mięśni do działania w taki sposób, żeby zobaczyć efekt. 

7. Nie odpoczywasz 

Regeneracja jest tak samo ważnym czynnikiem treningu, jak samo wykonywanie ćwiczeń na siłowni. Musisz sobie robić przerwy. W zależności od tego, jakie aktywności znajdują się w twoim planie treningowym dobierz odpowiedni sposób regeneracji na samym treningu, po treningu i w dni nietreningowe. 

8. Nie masz progresu w swoich treningach 

W tym punkcie chodzi głównie o to, że cały czas robisz to samo bez zwiększania obciążenia. Nie ważne czy w grę wchodzi tu bieganie na bieżni, czy podnoszenie ciężarów. Kiedy czujesz, że dane obciążenie jest za małe zwiększ je i sprawdź czy to już czas żeby wejść na wyższy poziom. Przykładem może być trening interwałowy. Jeżeli jakieś z ćwiczeń wykonywałeś przez 30 sekund, ale czujesz, że spokojnie możesz je robić przez 45 sekund to podkręć obroty i zwiększ czas pracy. 

9. Inspirujesz się fit gwiazdami 

Instagram przepełniony jest fit gwiazdami, które chwalą się swoimi treningami w sieci. Niestety Instagram to też miejsce, w którym można łatwo naginać rzeczywistość, dlatego internetowe gwiazdy nie powinny być twoimi guru. Jeżeli już chcesz ćwiczyć z trenerami online, wybieraj tych sprawdzonych, ale niekoniecznie patrz na liczbę fanów. Pamiętaj też o tym, że każdy ma inne ciało i potrzebuje innych bodźców, żeby osiągnąć wymarzony efekt. Najlepszym sposobem jest po prostu słuchanie swojego organizmu i obserwowanie efektów. 

 

Czy można schudnąć dzięki spacerom? Ile kalorii spalamy w czasie chodzenia?

5 ćwiczeń, dzięki którym spalisz nawet 1500 kalorii dziennie

 

Codziennie przez 2 tygodnie robiłam deskę przez 2 minuty. Takich efektów się nie spodziewałam

5 ruchów, które możesz zrobić wszędzie. Szybko uniosą twoje pośladki

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.