4 stabilizacyjne ruchy, które wzmocnią twój brzuch

Te ćwiczenia zaangażują do pracy mięśnie głębokie. Aby wykonać trening potrzebujesz piłki treningowej. To z nią wykonasz wszystkie ćwiczeni stabilizujące.

Trening core, czyli ćwiczenia mięśni głębokich, to 4 rodzaje deski, których działanie polega na utrzymaniu równowagi. Ciało próbując zachować pozycję włącza do pracy mięśnie głębokie. Choć z pozoru ćwiczenia wydają się łatwe, to sami przekonacie się, że ten trening do najprostszych nie należy. Spróbuj w każdej z wymienionych pozycji wytrzymać minimum 10 sekund. Jeśli jesteś bardziej zaawansowana utrzymaj każdą z pozycji przez około 1 minutę. 

Jesienne przepisy podkręcające metabolizm od Anny Lewandowskiej

1. Klasyczna deska z nogami na piłce

Oprzyj nogi na piłce, a ciało podeprzyj na macie w pozycji deski. Napnij brzucha zawijając delikatnie miednicę do klatki piersiowej. 

2. Deska na piłce z odwodzeniem nóg na boki

Ręce podeprzyj na piłce, a nogi oprzyj na ziemi. Napnij brzuch, a następnie wykonuj odwodzenie nóg na boki. 

7 kg w 5 tygodni? Oto dieta, której m.in. Natalie Portman zawdzięcza idealną figurę

3. Deska na piłce z odwodzeniem nóg do góry

W tej samej pozycji - opierając tułów na piłce w pozycji deski - wykonuj odwodzenie nóg w górę naprzemiennie. Pamiętaj, aby mocno napinać mięśnie pośladków. Staraj się utrzymać równowagę. 

4. Podpór przodem na desce

Tym razem oprzyj się na piłce na dłoniach, nogi pozostaw na ziemi. Wytrzymaj w ten sposób, jak najdłużej.