Bieganie, czy rower? A może spacer? Co jest najskuteczniejsze w odchudzaniu?

Liczą się kilometry i spalone kalorie, które spalisz spędzając czas na świeżym powietrzu. Ile kalorii spalamy w czasie spaceru, biegania, jazdy na rowerze? Jakie są różnicy między tymi formami aktywności?

Co lepsze: bieganie, czy rower?

W trakcie biegania pracuje całe ciało - zarówno dolne, jak i górne partie. Natomiast w przypadku jazdy na rowerze, większość pracy wykonują nogi. Minusem jest to, że bieganie o wiele bardziej obciąża stawy - głównie kolana i stawy skokowe. 

Jazda na rowerzeJazda na rowerze Pinterest

Spalanie tłuszczu: bieganie czy rower?

W trakcie biegania spalamy o wiele więcej kalorii niż jeżdżąc na rowerze, czy spacerując. Ten sam dystans pokonany biegiem to nawet 2 razy więcej spalonych kalorii! 

Jak prawidłowo rozpisać swój trening? Podpowiadamy jak to zrobić, żeby był efektywny i bezpieczny

Tkanka mięśniowa:

Według badań, jazda na rowerze skuteczniej wzmacnia mięśnie i daje lepsze efekty pod kątem budowy tkanki mięśniowej niż bieganie. W trakcie jazdy na rowerze szczególnie mocno pracują mięśnie czworogłowe uda. 

SpacerSpacer https://pl.pinterest.com/pin/488499890806516961/

Co daje spacer? 

Spacer to idealnie rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za bieganiem lub nie mogą biegać np ze względu na problemy ze stawami, ale nie są też przekonane do jazdy na rowerze. Spacer również może być świetną formą kardio.

7 trików na każdy dzień tygodnia, by być bardziej fit 

Dlaczego spacer jest zdrowy?

Spacer wzmocni twoje serce, obniży ryzyko zachorowania na cukrzycę - 30 minut spaceru każdego dnia sprawia, że mięśnie stają się bardziej wrażliwe na insulinę. Dzięki temu cukier z krwi szybciej zostaje przetransportowany do mięśni i tam spalony. To z kolei obniża poziom cukru we krwi, zmniejszając ryzyko cukrzycy.

Więcej zalet spaceru znajdziesz tutaj: 10 korzyści ze spacerów

Ile kalorii spalamy w czasie spaceru, biegania, jazdy na rowerze

Umiarkowana jazda na rowerze: ok 450 kcal w 1 godzinę

Umiarkowany bieg: ok 650 kcal w 1 godzinę

Spacer: ok 200 kcal w 1 godzinę 

5 rzeczy, które sprawią, że twój biust się powiększy

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.