Ćwiczenia na rozciąganie, dzięki którym Twoje ciało nabierze elastyczności

Ćwiczenia na rozciąganie to aktywność o której powinna pomyśleć każda kobieta, a zwłaszcza prowadząca siedzący tryb życia. Jeśli zaczynasz już zmagać się z wadami postawy czy niską sprawnością ruchową, nie możesz dłużej czekać z rozpoczęciem stretchingu! Efekty ćwiczeń przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania. Poczujesz się lekko jak nigdy wcześniej, rzadziej będziesz chorować, a także lepiej zaczniesz radzić sobie z codziennym stresem.

Joga – ćwiczenia na rozciąganie dla kobiet

Najprzyjemniejsze i przynoszące najwięcej radości ćwiczenia rozciągające to bez wątpienia joga. Polega ona na przyjmowaniu ściśle określonych pozycji, nazywanych powszechnie asanami. Ćwiczenia te nie wiążą się z ciężkim wysiłkiem fizycznym, szczególnie jeżeli mowa od jodze dla początkujących. W Sieci znajdziesz bez trudu filmy instruktażowe, które pozwolą bezboleśnie przejść przez pierwszy etap treningu.

Jeżeli czujesz wyraźnie, że Twoje mięśnie nie są dobrze rozciągnięte, postaw najpierw na najprostsze pozycje takiej jak powitanie słońca czy pies z głową w dół. W każdej asanie pozostawaj nie dłużej niż 30 sekund, pamiętając o głębokim i spokojnym oddechu. Podczas ćwiczeń na rozciąganie powinnaś oddychać przez nos oraz tak zwaną metodą przeponową. Nie śpiesz się ponadto z przechodzeniem z jednej pozycji do drugiej – stwarza to bowiem spore ryzyko poważnej kontuzji.

Warunkiem bezpiecznego treningu rozciągającego mięśnie jest uważne obserwowanie każdego napięcia i w razie konieczności szybkie przerwanie ćwiczeń. W danej asanie pozostawaj tylko tak długo, dopóki odczuwany ból nie powoduje u Ciebie grymasu na twarzy. Na przyjmowanie najtrudniejszych pozycji przyjdzie jeszcze czas. Najpierw musisz przejść przez pierwszy etap rozciągania, aby dalsze treningi były nie tylko przyjemne, lecz przede wszystkim nie niosły ze sobą ryzyka urazów.

Jak się przygotować?

Ćwiczenia na rozciąganie możesz wykonywać zarówno w domu czy ogrodzie, jak i pod okiem doświadczonego instruktora. W każdym przypadku potrzebna Ci będzie wygodna mata do ćwiczeń oraz niekrępujący ruchów strój sportowy. Jogę najlepiej jest praktykować bez założonego obuwia, dlatego odpada koszt jego zakupu.

Jeśli zdecydujesz się na ćwiczenia we własnym mieszkaniu, najwięcej korzyści przyniesie trening przy otwartym oknie. Dzięki temu zdołasz lepiej dotlenić cały organizm, co przełoży się na lepsze efekty rozciągania. Świetnym pomysłem jest także praktykowanie jogi na świeżym powietrzu, najlepiej w lesie lub parku. W największych polskich miastach są organizowane cykliczne sesje grupowych ćwiczeń rozciągających, do których w każdej chwili możesz dołączyć.

Ćwiczenia na rozciąganie ust i twarzy

Rozciągać możesz nie tylko mięśnie kończyn, lecz także ust oraz twarzy! Systematyczny trening doskonale wpływa na urodę, pozwalając wyeliminować wszelkie napięcia na skórze, a nawet zniwelować zmarszczki! Joga ust to natomiast skuteczna metoda na to, aby stały się one pełne, wyraziste i zwiększyły swoją objętość! Zanim rozpoczniesz ćwiczenia, pamiętaj o rozluźnieniu okolicznych mięśni, najlepiej poprzez delikatny masaż. Możesz chociażby uderzać twarz opuszkami palców czy powoli oblizywać usta językiem.

Pomysły na ćwiczenia rozciągające to między innymi:

1. Nabieranie do ust powietrza, a a następnie przemieszczanie go z jednego policzka do drugiego
2. Zawijanie języka w rulonik i naprzemienne wyjmowanie i ukrywanie języka
3. Wykonywanie ruchów okrężnych językiem wokół dolnej i górnej szczęki zębów
4. Rozciąganie twarzy na boki przy otwartych ustach
5. Unoszenie górnej wargi w kierunku nosa
6. Praca mięśniami dolnej wargi poprzez jej naprzemienne opuszczanie i przywracanie do pozycji wyjściowej
7. Wydmuchiwanie powietrza przez słomkę
8. Delikatne unoszenie policzków za pomocą palców, przytrzymanie ich w napięciu przez kilka sekund, a następnie rozluźnienie.

Ćwiczenia na rozciąganie – efekty

Jeśli będziesz wykonywała ćwiczenia rozciągające z dużą regularnością możesz wówczas liczyć na szybkie i długotrwałe efekty. Przede wszystkim zauważysz wzrost elastyczności oraz kondycji całego ciała. Twoje kości staną się znacznie mocniejsze i odporne na osteoporozę. Zmniejszeniu ulegną objawy menstruacyjne, a także wyraźnie podniesie się odporność Twojego organizmu.

Ćwiczenia rozciągające wpływają ponadto wyjątkowo korzystnie na urodę. Wreszcie pozbędziesz się wad postawy lub skutecznie zapobiegniesz ryzyku ich powstania. Jeżeli zmagasz się z problemem nadwagi, trening jogi będzie stanowił wsparcie w spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej oraz usprawni procesy trawienne. Zdołasz także uporać się z zabójcą współczesnego świata jakim jest stres. Ćwiczenia jogi wpłyną jednocześnie pozytywnie na stan Twojej umysłu, dzięki czemu niemal nic nie będzie w stanie wyprowadzić Cię z równowagi i zaburzyć wewnętrznego spokoju

Nie zwlekaj już zatem ani chwili dłużej z rozpoczęciem ćwiczeń na rozciąganie! Rozpocznij od prostych pozycji dla początkujących i po prostu odczuwaj radość z samego ich wykonywania. Efekty na pewno z czasem się pojawią, dzięki czemu będziesz mogła cieszyć się nienaganną sprawnością fizyczną, zdrowiem oraz pięknym i wieczne młodym ciałem.

Model Body Workout. Trening wzmacniający i rozciągający całe ciało z Kasią Rain

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.