Jak schudnąć z nóg? Porady dotyczące diety i treningu

Nogi to słaby punkt bardzo wielu kobiet. Najczęściej narzekamy na grube uda, ale często dodatkowy tłuszczyk pojawia się również na łydkach, a nawet w okolicach kostek. W efekcie zamiast przyciągać męskie spojrzenia swoim zniewalającym widokiem, nogi prezentują się jak dwie parówki i bynajmniej nie wyglądają atrakcyjnie. Jednym z problemów jest nie tylko fakt, że kobiety bardzo często muszą się zmagać z nadmiarem tkanki tłuszczowej na nogach - bowiem najczęściej tyjemy właśnie na brzuchu, w biodrach oraz udach - lecz także i to, że dodatkowe kilogramy bardzo ciężko zrzucić z nóg. Trzeba wiele samozaparcia, odpowiedniego treningu oraz właściwej diety, by móc to zrobić - ale efekt będzie piorunujący!

Jak schudnąć z nóg i czemu właściwie tyją?

Żyjemy w świecie, w którym każdy pragnie perfekcyjnie wyglądać – dlatego nie tylko walczymy z otyłością, lecz źle się czujemy nawet z jedynie kilkoma nadprogramowymi kilogramami. Niestety, kobiety tyją szybciej niż panowie – ponadto wiele dodatkowych kilogramów pozostaje im do zrzucenia po ciąży, co nie zawsze się udaje. A przede wszystkim – tyjemy z wiekiem i jest to proces naturalny. Jak twierdzą specjaliści, dla kobiet najbardziej niebezpiecznym okresem jeśli chodzi o naturalny przyrost wagi jest czas między 35 a 40 rokiem życia.
Przyczyną tycia może być niezdrowe odżywianie, zbyt rzadkie uprawianie sportu lub wprost prowadzenie zbyt siedzącego trybu życia. Niestety, w obecnych czasach to norma – dla niektórych jedyny spacer, jaki wykonują w ciągu dnia to ten z domu do auta i z powrotem. Kobiety mają też tendencję do zajadania kłopotów – więcej jedzą, gdy czują się smutne, złe lub są przed okresem. Mężczyźni tyją zwykle na skutek nadmiernego spożywania alkoholu – choć i u nich z wiekiem dodatkowe kilogramy przybywają w sposób naturalny, a złe odżywianie i mała ilość ruchu to podstawa złej kondycji oraz kiepskiego wyglądu. Poza tym – o czym często się zapomina – gdy rozpoczynamy intensywne treningi, nogi nie zawsze chudną. Z pewnością nabierają smukłego, ładnego kształtu, ale trening pozwala zamienić tłuszcz na mięśnie. Niekoniecznie w krótkim czasie obwód ud diametralnie się zmieni na naszą korzyść – choć jest taka szansa. Co zatem trzeba robić, by schudnąć z ud? Odpowiednio ćwiczyć i zdrowo się odżywiać! Efekt w końcu się pojawi!

Co jeść w okresie ćwiczeń?

Ażeby kilogramy szybciej znikały, a nogi ładnie się wysmuklały, najlepiej pić dużo wody mineralnej – która nawodni organizm, zmęczony ćwiczeniami oraz uzupełni poziom minerałów. Warto jednak także spożywać większe ilości białka – jest on budulcem mięśni, więc dzięki temu łatwiej pobudzimy je do wzrostu. Oczywiście, nie przesadzajmy jednak – wszystko powinno być przyjmowane we właściwych, zdrowych dla ciała ilościach. Wybierajmy chude mięso – w końcu chcemy schudnąć, a nie przytyć! Spożywajmy również produkty bogate w błonnik – pęcznieje on w żołądku i sprawi, że dłużej będziemy czuć się syci, więc nie będziemy mieli ochoty na podjadanie.
Wiadomo, że właściwa dieta opiera się również na licznych warzywach i owocach. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pewne ich grupy są polecane bardziej niż inne. To termogeniki – czyli pożywienie, które poprzez podniesienie temperatury ciała wpływa na większy pobór energii i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Choć pewnie dla niektórych zabrzmiało to złowieszczo, nie ma się czego obawiać! To w 100% naturalne i często spożywane produkty – jak czerwona papryka czy pieprz. Włączmy więc do diety również inne termogeniki – między innymi zdrową, zieloną herbatę, czerwoną herbatę, zieloną kawę, imbir, mango afrykańskie czy guaranę. Produkty te nazywane są wręcz inaczej „spalaczami tłuszczu” – nadają się idealnie dla osób pragnących schudnąć. Pomocne odchudzaniu składniki tkwią również w naturalnych produktach z witaminą C – stymuluje ona bowiem produkcję L-karnityny, która przyspiesza termogenezę. Zatem grejpfruty, pomarańcze i cytryny powinny zagościć w naszym menu.

Ćwiczenia na szczupłe nogi

Jak schudnąć z nóg? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, które należy sumiennie wykonywać – przynajmniej 3 razy w tygodniu!
1. Zawsze należy zaczynać od rozgrzewki. Mimo że głównie będziemy wykonywać ćwiczenia na nogi, rozgrzać trzeba całe ciało. Trochę się porozciągajmy, wykonajmy kilka skłonów i podskoków. Jednym słowem, przygotujmy organizm na trening, by nie doznać w jego trakcie żadnej kontuzji.
2. Trening zacznij od półprzysiadów. Stań w lekkim rozkroku i uginaj kolana, wysuwając biodra możliwie najdalej do tyłu. Wykonaj całą serię ćwiczeń, dobrze napinając mięśnie. Ćwiczenie to nie tylko pozwoli wyszczuplić nogi, ale również zaokrąglić pośladki.
3. Po półprzysiadach wykonaj przysiady. Nogi należy złączyć, a następnie biodra opuścić aż do kostek. Trzeba jednak pamiętać o utrzymaniu prostych pleców i miarowym oddychaniu. Wykonaj 10 przysiadów, odpocznij, a potem zrób kolejne 10. I tak 2 lub 3 serie.
4. Przysiady z wyskokiem to całkiem przyjemne i pożyteczne ćwiczenie. Po wykonaniu przysiadu lub półprzysiadu nie powracaj do pozycji stojącej, lecz wyprostowana podskocz. Następnie postaraj się płynnie przejść od wyskoku do kolejnego przysiadu/półprzysiadu. Wdech trzeba wykonać przy ruchu w dół, a przy ruchu w górę wydech.
5. Jak szybko schudnąć z nóg? Nie tylko ćwicząc w domu, ale włączając do swojego życia także inne formy aktywności – na przykład bieganie, pływanie czy jazdę na rowerze. Przydadzą się nawet długie spacery – wszak nogi wówczas cały czas pracują.

Trening z gumą. 7 ćwiczeń wyszczuplających nogi

Więcej o:
Copyright © Agora SA