Dieta CrossFit

Dieta to nieodłączny element każdego programu ćwiczeń. Niezależnie od tego, czy mowa o bieganiu, pływaniu czy kolarstwie, uprawianie sportu wymaga dobrania odpowiedniej diety. W przeciwnym razie ryzykujemy bowiem spowolnienie postępów albo wręcz - w najgorszym wypadku - rozstrój organizmu. Dlatego tak ważna jest dieta CrossFit.

CrossFit to intensywny program treningowy skupiający się na rozwoju wszystkich tych grup mięśni, które wykorzystujemy w codziennym życiu. Składają się na niego elementy gimnastyki, podnoszenia ciężarów i sportów wytrzymałościowych. Rezultatem jest niesłychanie wymagający trening, który zmusza nas, byśmy dali z siebie wszystko.

A skoro dajemy z siebie wszystko, to musimy się też upewnić, że naszemu organizmowi nic nie brakuje i że otrzymuje on wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze w odpowiednich dawkach.

Dieta Crossfit - na surowo i z umiarem

Nie jest przypadkiem, że bardzo wielu "zawodowych crossfitterów" entuzjastycznie podchodzi do diety paleo. Jedną z głównych zasad odżywiania się przy treningu CrossFit jest spożywanie pokarmów maksymalnie wysokiej jakości - im mniej przetworzonych, tym lepiej. Nie namawiamy Cię tutaj do diety jaskiniowej, ale może warto zwrócić uwagę na to, co jesz i w jakim stanie trafia do Twojego domu? Czy są to świeże warzywa, mrożone, a może gotowe dania z mikrofali? Z tych ostatnich zrezygnuj najszybciej, jak to tylko możliwe. Warzywa mrożone mogą być ciekawym urozmaiceniem w miesiącach zimowych, jednak najlepsze będą świeże produkty sezonowe.

Treningi CrossFit, chociaż krótkie, są bardzo intensywne i stanowią spore obciążenie dla organizmu, który potrzebuje znacznych ilości energii w celu regeneracji. Dlatego jedz tyle, ile potrzebujesz - zwracaj tylko uwagę, by dostarczane kalorie zawierały sporo węglowodanów i białka. Nie przesadzaj jednak - trening CrossFit nie nadaje się do "robienia masy" ani intensywnego odchudzania, sprzyja raczej utrzymaniu istniejącej wagi i rozwojowi sylwetki i siły. Dlatego celuj raczej w swoje zapotrzebowanie energetyczne, bez nadwyżek czy niedoborów. Jeśli zależy Ci na większych spadkach lub nabraniu wagi rozejrzyj się za innymi dietami, np. dietą niskokaloryczną albo klasyczną dietą na masę.

Czy warto stosować suplementy?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, CrossFit obciąża mocno organizm. Dlatego nie zaszkodzi suplementacja - zwłaszcza witaminą D, K2, żelazem i magnezem. Nie warto natomiast stosować odżywek białkowych i innych "proszków z siłowni", przy takim typie ćwiczeń, jakie oferuje CrossFit, dieta nie musi być uzupełniania przy pomocy takich środków.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.