Jak SKUTECZNIE schudnąć? Porady Ewy Chodakowskiej

W swojej książce "Myślnik" poza hasłami motywującymi do treningu, popularna trenerka zdradza, jak schudnąć skutecznie - raz na zawsze, bez efektu jojo. Zobaczcie, jakich błędów powinniśmy unikać i na co zwrócić uwagę!

Tych 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać:

1. Monotonne treningi

Pamiętaj, że jeden rodzaj treningu, wykonywany przez długi czas po pierwsze nie pozwoli ci uzyskać takiej sylwetki o jakiej marzysz, a po drugie sprawi, że ucierpi twoja motywacja do ćwiczeń. Postaraj się urozmaicać swoje treningi i spróbuj czegoś nowego!

2. Zbyt niskokaloryczna dieta

Jeżeli postawisz na dietę, która ma zbyt niską kaloryczność - osiągniesz odwrotny efekt od tego, który chcesz osiągnąć. Pamiętaj, że przeważnie przemiana materii u kobiet wynosi 1200 - 1500 kcal. Warto jednak skorzystać z porady wyspecjalizowanego dietetyka.

3. Nieosiągalny cel

Nie planuj zrzucenia zbyt dużej ilości kilogramów. Stawiaj sobie cele, które jesteś w stanie osiągnąć, w innym wypadku zbyt szybko się zniechęcisz. Ponadto pamiętaj, że im więcej zgubisz w krótkim czasie, tym jest większe prawdopodobieństwo, że powrócisz do dawnej wagi.

4. Uboga dieta

Nasz organizm potrzebuje całej gamy składników odżywczych, witamin i minerałów. Powinniśmy pamiętać, by dieta była urozmaicona i bazowała na różnych produktach. W innym wypadku grożą nam niedobory. Weź też pod uwagę jakość produktów, po które sięgasz.

5. Brak zdrowych tłuszczów w posiłkach

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje tłuszczów nienasyconych. Dlatego sięgaj po orzechy, tłuste ryby, awokado, oliwę z oliwek i siemię lniane.

Jaki jest sekret szczupłej sylwetki? 30% sukcesu to trening, zaś 70% to zdrowa dieta.

Sprawdzone sposoby na przyspieszenie metabolizmu:

1. Popijaj w ciągu dnia zieloną herbatę.

2. Wysypiaj się - staraj się spać 8 godzin na dobę.

3. Pij minimum 2 litry czystej wody dziennie.

4. Zawsze dokładnie przeżuwaj kęsy i jedz regularnie - co 3-4 godziny.

5. Systematycznie ćwicz.

6. Postaw na podkręcające metabolizm przyprawy: cynamon, kurkumę, imbir, pieprz cayenne.

7. Zawsze jedz śniadanie. Nigdy nie wychodź z domu bez zjedzenia tego posiłku.

8. Postaw na świeże warzywa. Pamiętaj, że najlepiej nasz organizm oczyszczają te zielone.

WIĘCEJ PODOBNYCH PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ.

Więcej o:
Copyright © Agora SA