Jak zacząć ćwiczyć? Przewodnik dla amatorów

Chciałabyś zacząć ćwiczyć, ale nie wiesz jak? Nie lubisz się męczyć, klub fitness cię przeraża, nie masz pojęcia, jaki rodzaj treningu powinnaś wybrać. Mamy dla ciebie przewodnik, który pomoże określić cel ćwiczeń, zmotywuje, podsunie parę pomysłów na zaczęcie ćwiczeń i wdrożenie nowych nawyków. Dzięki niemu będziesz bardziej fit na wiosnę!

1. Zastanów się, na jakim efekcie ci zależy

Czy chcesz schudnąć? Czy ujędrnić uda i pozbyć się cellulitu? A może przeszkadza ci to, że po podbiegnięciu do autobusu masz zadyszkę? Na stronach internetowych klubów fitness, np. Holmes Place , znajdziesz formularz, który krok po kroku pomaga wybrać odpowiednią aktywność. Na początku warto także skonsultować się trenerem osobistym. Ćwiczenie z nim na stałe to duży wydatek, ale na jedno spotkanie warto wydać więcej. Trener ustali trening, pokaże jak wykonywać ćwiczenia, da wskazówki dotyczące diety.

2. Zacznij powoli i spokojnie

treningtrening shutterstock

shutterstock

Na początku masz dużo energii i zapału do ćwiczeń, dlatego codziennie chodzisz na siłownię i wylewasz tam siódme poty. Początkowy zapał zazwyczaj równie szybko mija. Poza tym łatwo się przetrenować. Dlatego zacznij ćwiczyć np. dwa razy w tygodniu. Wykonuj lżejsze wersje ćwiczeń. Dzięki temu łatwiej wyrobić sobie nowe nawyki.

3. Wypróbuj ćwiczenia w domu

trening Move fitness

Na początku ciężko się przemóc i śmiało wkroczyć na siłownię czy na aerobik. Nie znamy dobrze klubu, nie nadążamy za grupą, nic nam nie mówi terminologia, którą posługuje się prowadzący. Dlatego warto zacząć ćwiczyć w domu. Masz do dyspozycji płyty dvd z ćwiczeniami (polecamy Tonique Fitness Sylwii Wiesenberg, 3 etapy ćwiczeń na youtube Jillian Michaels czy program treningowy Ewy Chodakowskiej) oraz gry ruchowe, np. Xbox Nike+ Kinect Training,  Zumba Fitness Core czy Move Fitness. Będziesz zdziwiona, jaki wycisk potrafią dać takie ćwiczenia! Poza tym na wielu z nich wirtualny trener personalny układa plan ćwiczeń, dba o to, żebyś wykonywała ruchy poprawnie i poprawiała wyniki.

4. Ruszaj się w wolnym czasie

Muzyka do biegania.Muzyka do biegania. fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Dobry pomysł na rozruszanie to znalezienie nowych sposób na spędzanie wolnego czasu. Jeśli raz na jakiś czas pójdziesz na dłuższy spacer, niedzielny wieczór spędzisz na łyżwach albo na ściance wspinaczkowej, pobiegasz, pójdziesz popływać, to złapiesz bakcyla i ćwiczenie kilka razy w tygodniu nie będzie tak cię przerażało.

5. Ćwicz z koleżanką, chłopakiem albo siostrą

para fitnesspara fitness fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Nie od dziś wiadomo, że partner od ćwiczeń to dobra motywacja. Będziesz głupio się czuła odwołując ćwiczenia, a element rywalizacji sprawi, że będziesz ćwiczyć efektywniej. Wspólny trening to także dobry sposób na spędzanie czasu.

6. Znajdź ćwiczenia, które polubisz

para fitness shutterstock

Wiemy, jak to brzmi zwłaszcza, jeśli ćwiczyć, bo musisz, a nie lubisz. Jednak znalezienie tego, co sprawia ci przyjemność, to klucz do sukcesu! Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że będziesz ćwiczysz regularnie. Jeśli lubisz tańczyć - idź na zumbę, bokwę lub aerobik z elementami salsy. Jeśli lubisz wolne i spokojne ćwiczenia, a nie jesteś fanką ćwiczeń kardio - wybierz jogę lub pilates.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.