Dziesięciominutowy trening Joego Wicksa - idealny dla osób w każdym wieku. Tak w siedem dni wzmocnisz stawy

Joe Wicks postanowił przygotować coś innego, niż zwykle i zwrócić się do starszych miłośników aktywności fizycznej. Tak powstało siedmiodniowe wyzwanie z ćwiczeniami, które sprawdzą się dla każdej grupy wiekowej.

Joe Wicks to jeden z najpopularniejszych trenerów w Wielkiej Brytanii. Jego porady ćwiczeniowe oraz żywieniowe można śledzić na Instagramie The Body Coach - profil śledzi już ponad cztery miliony użytkowników! Joe posiada też kanał na platformie YouTube, na którym niedawno pojawiło się ćwiczeniowe wyzwanie, na które warto zwrócić szczególną uwagę!

Anna LewandowskaAnna Lewandowska o nadwrażliwości jelit. Jakie badania warto wykonać?

Zobacz wideo Trening na brzuch i plecy, który zrobisz na siłowni

Siedmiodniowe wyzwanie Joego Wicksa dla każdego

Popularny coach postanowił tym razem w szczególności uwzględnić osoby z grupy wiekowej 60 plus. Jak wiemy, wraz ze starzeniem się maleje nasza siła oraz odporność różnych tkanek na uszkodzenia. Stawy również zaczynają pracować inaczej, dlatego trzeba o nie szczególnie zadbać. I właśnie taki jest cel nowego wyzwania Wicksa. Joe postanowił opracować ćwiczenia, które pomogą rozruszać ciało, wzmocnić mięśnie i nie naruszyć przy tym stawów, a nawet zwiększyć w nich zakres ruchu! Podczas tego treningu będziemy wykonywać:

  • skrętoskłony;
  • podnosić prawe kolano w górę;
  • podnosić lewe kolano w górę;
  • "reverse fly" czyli tzw. rozpiętki odwrotne;
  • marsz z uniesionymi rękami;
  • wykroki do tyłu;
  • mostek pośladkowy;
  • rozciąganie bioder;
  • rozciąganie nóg i pleców w pozycji siedzącej;
  • przysiad sumo połączony z ciosami krzyżowymi.

Meghan MarkleDieta Meghan Markle. Od lat stawia na pewien znany model odżywiania

Na każde ćwiczenie poświęcamy 35 sekund, a między pozycjami robimy 25-sekundowe przerwy. Choć trening nie jest bardzo wymagający i bez problemu wykona go każdy, nieźle rozgrzewa, a wykonywany regularnie naprawdę może pomóc w zachowaniu sprawnych stawów. Cały zestaw możemy też trochę utrudnić i urozmaicić dodając taśmy oporowe.

 
Więcej o: