Dziesięciominutowy trening Joego Wicksa - idealny dla osób w każdym wieku. Tak w siedem dni wzmocnisz stawy

Joe Wicks postanowił przygotować coś innego, niż zwykle i zwrócić się do starszych miłośników aktywności fizycznej. Tak powstało siedmiodniowe wyzwanie z ćwiczeniami, które sprawdzą się dla każdej grupy wiekowej.

Joe Wicks to jeden z najpopularniejszych trenerów w Wielkiej Brytanii. Jego porady ćwiczeniowe oraz żywieniowe można śledzić na Instagramie The Body Coach - profil śledzi już ponad cztery miliony użytkowników! Joe posiada też kanał na platformie YouTube, na którym niedawno pojawiło się ćwiczeniowe wyzwanie, na które warto zwrócić szczególną uwagę!

Zobacz wideo Trening na brzuch i plecy, który zrobisz na siłowni

Siedmiodniowe wyzwanie Joego Wicksa dla każdego

Popularny coach postanowił tym razem w szczególności uwzględnić osoby z grupy wiekowej 60 plus. Jak wiemy, wraz ze starzeniem się maleje nasza siła oraz odporność różnych tkanek na uszkodzenia. Stawy również zaczynają pracować inaczej, dlatego trzeba o nie szczególnie zadbać. I właśnie taki jest cel nowego wyzwania Wicksa. Joe postanowił opracować ćwiczenia, które pomogą rozruszać ciało, wzmocnić mięśnie i nie naruszyć przy tym stawów, a nawet zwiększyć w nich zakres ruchu! Podczas tego treningu będziemy wykonywać:

  • skrętoskłony;
  • podnosić prawe kolano w górę;
  • podnosić lewe kolano w górę;
  • "reverse fly" czyli tzw. rozpiętki odwrotne;
  • marsz z uniesionymi rękami;
  • wykroki do tyłu;
  • mostek pośladkowy;
  • rozciąganie bioder;
  • rozciąganie nóg i pleców w pozycji siedzącej;
  • przysiad sumo połączony z ciosami krzyżowymi.

Na każde ćwiczenie poświęcamy 35 sekund, a między pozycjami robimy 25-sekundowe przerwy. Choć trening nie jest bardzo wymagający i bez problemu wykona go każdy, nieźle rozgrzewa, a wykonywany regularnie naprawdę może pomóc w zachowaniu sprawnych stawów. Cały zestaw możemy też trochę utrudnić i urozmaicić dodając taśmy oporowe.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.