Czujesz głód przed snem? Jeśli sytuacja się powtarza, może mieć kilka przyczyn

Jeśli napady głodu przed snem stają się codziennością, jest to ważny znak ostrzegawczy. Co oznacza? Powodów może być kilka.

Na pewno spotkaliśmy się ze stwierdzeniem, że jedzenie o późnych godzinach (a co gorsza przed snem) jest niezdrowe. Z jakich powodów? I co zrobić, jeśli głód przed snem dopada nas cyklicznie? Okazuje się, że rzeczywiście może to nie być najlepszy znak.

Zobacz wideo Agata Rubik stosowała dwie popularne diety

Głód przed snem - najczęstsze przyczyny

Zbyt mało wartościowych posiłków w ciągu dnia

Pomijanie posiłków, głodówki czy zbyt małe porcje sprawiają, że organizm będzie domagać się brakujących składników. Pamiętajmy zatem, aby dobrze bilansować posiłki i jeść regularnie. Nie rezygnujmy ze śniadania - nawet niewielki zdrowy posiłek po przebudzeniu pobudzi nasz metabolizm do działania.

Trening z piłką stabilizacyjnąJak długo tak naprawdę powinien trwać trening? Ta informacja może zaskoczyć

Śpisz zbyt krótko

Powodów, aby się wysypiać jest naprawdę dużo. Jednym z nich jest produkcja koryzolu, czyli hormonu stresu. Kiedy się nie wysypiamy, ciało produkuje go w zbyt dużej ilości. To z kolei może prowadzić do tego, że występuje u nas częściej chęć podjadania między posiłkami. Skoki apetytu bardzo często pojawiają się w nocy, a my czujemy nagłą i niemijającą potrzebę zjedzenia czegoś tłustego lub słodkiego. Zbadajmy, po jakiej dawce snu czujemy się wyspani i starajmy się kłaść odpowiednio wcześnie, aby tę dawkę zachować.

fast foodWyniki nowych badań dotyczących otyłości i przejadania się. Naukowcy są w szoku

Głód emocjonalny

Pojawia się często i trudno go dokładnie samemu rozpoznać. Zajadanie emocji ma wiele złych rezultatów. Uczucie ulgi po posiłku będzie z nami krótko. Głód i lekceważone uczucia powrócą i zatoczymy błędne koło. Kultura dietetyczna jest kolejną sprawą, która budzi wiele wątpliwości. Ślepe podążanie za modnymi wskazówkami może wywołać wiele problemów emocjonalnych oraz niezdrową relację z jedzeniem. Dlatego ważna jest konsultacja ze specjalistą, a nie szukanie na ślepo odpowiedniej metody na zrzucenie zbędnych kilogramów. Katowanie się dietą i niejedzenie np. kolacji, nawet gdy jesteśmy głodni nie jest dobrym pomysłem! Pamiętajmy, aby słuchać swojego ciała.

Więcej o: