Jak długo tak naprawdę powinien trwać trening? Ta informacja może zaskoczyć

Każdy, nawet najkrótszy trening jest lepszy, niż żaden. Ale ile powinniśmy ćwiczyć, aby nasze starania przynosiły efekty? Krócej, niż nam się wydaje!

Życie ciągle nas czymś zaskakuje. Bardzo często nasze poranki obfitują w nieplanowane sytuacje. To samo tyczy się dalszej części dnia. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na tak ważną dla zdrowia aktywność fizyczną? Okazuje się, że możemy spojrzeć na to z trochę innej perspektywy.

Zobacz wideo Ewa Chodakowska wrzuciła na Instagram nowy trening w dwóch wersjach

Jak długo powinien trwać trening? Zaskakująco dobre informacje

Jeśli myślisz, że aby czuć się dobrze, musisz trenować przez dwie godziny dziennie, wyprowadzamy cię z błędu. Choć każdy organizm jest inny i nasze cele mogą nieco zweryfikować te informacje, skuteczny trening może trwać od 30 do 60 minut. W ciągu tygodnia powinniśmy znaleźć czas na trzy do pięciu takich zajęć. W taki sposób mamy pewność, że utrzymamy zdrowy układ oddechowy i krążenia, a także wzmocnimy kości i mięśnie.

fast foodWyniki nowych badań dotyczących otyłości i przejadania się. Naukowcy są w szoku

The Centers for Disease Control (CDC) powtarza, że większości dorosłym zaleca się 150 minut ćwiczeń tygodniowo o umiarkowanym natężeniu. To sprowadza się do około 30 minut dziennie przez pięć dni w tygodniu lub do godzinnego treningu dwa dni w tygodniu plus 30 minut innego dnia. Powinniśmy również dążyć do włączenia co najmniej dwóch dni treningu siłowego (lub dowolnego rodzaju treningów wzmacniających mięśnie) dwa dni w tygodniu.

Czy spalenie tysiąca kalorii podczas treningu jest możliwe?Test sprawnościowy. Wykonaj te ćwiczenia i sprawdź, czy musisz trenować więcej

Treningi możemy rozbić do jeszcze krótszych, niż 30 minut i jest to całkowicie w porządku! Pamiętać należy o tym, aby tygodniowa dawka ćwiczeń osiągnęła 150 minut.

Jak z intensywnością?

Jeżeli wiemy już, ile trenować, drugim pytaniem pojawiającym się w głowie będzie - co najlepiej wybrać? Treningi możemy podzielić na te intensywne, średnie i lekkie. Do pierwszej grupy z pewnością włączymy np. HIIT czy bieganie. Według dostarczanych danych, jeśli decydujemy się na taką grupę ćwiczeń, możemy trenować jedynie 75 minut tygodniowo. Jeśli natomiast stawiamy na mniej intensywne zajęcia, celujemy we wspomniane wcześniej 150 minut.

Więcej o: