Ćwiczenia z taśmami oporowymi dla początkujących. To ulubiona metoda treningu wielu gwiazd

Trening oporowy z taśmami wcale nie jest taki straszny, jak go malują. Odpowiedni zestaw ćwiczeń sprawi, że będziemy częściej sięgać po to niedocenione akcesorium. Jak zacząć korzystać z taśm?

Dobrze opracowany trening z taśmami oporowymi działa na wiele partii mięśniowych jednocześnie. W taki sposób pobudzimy ciało praktycznie od stóp do głów! Jak zacząć działać z gumami, jeśli nigdy wcześniej nie próbowaliśmy takich ćwiczeń? To o wiele prostsze, niż może się zdawać. Poniższe ćwiczenia to idealne opcje dla początkujących, aby nauczyć się, w jaki sposób postępować z taśmami, aby angażowały do pracy jak najwięcej mięśni.

Zobacz wideo Jennifer Garner ćwiczy z 83-letnią mamą

Trening z taśmami oporowymi dla początkujących (wykonujemy od trzech do czterech serii)

Ćwiczenie pierwsze

Umieść gumę nad kolanami i zrób rozkrok nieco większy, niż na szerokość bioder. Spleć ze sobą dłonie i trzymaj je na wysokości klatki piersiowej. Zrób 12-15 przysiadów w trzech lub czterech seriach.

Ćwiczenie drugie

Kolejną propozycję zaczynami od przyjęcia pozycji deski na zgiętych przedramionach. Taśmę oporową przesuwamy na uda. Następnie rozstawiamy nogi nieco szerzej, niż na szerokość bioder - tak, by poczuć, że naciągamy taśmę. Przytrzymujemy przyjętą postawę przez 30 sekund.

Anna LewandowskaKulinarny przegląd bloga Lewandowskiej - na te propozycje warto zwrócić uwagę

Ćwiczenie trzecie

Teraz coś trudniejszego, ale do zrobienia! Taśmę zaczepiamy o dłonie i przerzucamy w taki sposób, aby znalazła się na plecach. Przyjmujemy pozycję wysokiej deski i tak przygotowaniu wykonujemy dziesięć pompek. Jeśli klasyczna wersja jest dla nas jeszcze za trudna, ułatwiamy sobie sprawę, opierając o matę kolana. 

Ćwiczenie czwarte

Do kolejnego ćwiczenia podnosimy się z maty, a taśmę zakładamy na wysokość ud. Stopy rozstawiamy szerzej, niż na szerokość bioder. Plecy prostujemy, splecione dłonie umieszczamy na wysokości klatki piersiowej. Wtedy lekko uginamy kolana i krokiem odstawno-dostawnym robimy spacer, najpierw w lewy, potem w prawy bok. Kontynuujemy ćwiczenie przez minutę lub dwie w jednej serii.

Trzy napoje na bazie wody kokosowej, które sprzyjają odchudzaniuTrzy napoje na bazie wody kokosowej, które podkręcą metabolizm. Są pyszne!

Ćwiczenie piąte

Do ostatniej pozycji przyda nam się krzesło. Taśma ląduje na kostkach, dłonie na oparciu krzesła. Z pozycji stojącej przechodzimy do lekko pochylonej postawy, jednocześnie odwodząc lewą nogę do tyłu i delikatnie w górę, tak, aby napiąć gumę. Po dziesięciu powtórzeniach zmieniamy nogi i powtarzamy odwodzenie na prawej nodze.

Więcej o: