Pięciominutowy trening do wykonania na... krześle. Tak pożegnasz się z bólem w krzyżu!

Ćwiczenia, które pomogą nam przetrwać godziny spędzone w pracy przed komputerem, wcale nie muszą być skomplikowane. Ten zestaw wykonamy w trakcie przerwy, przy okazji odprężając kręgosłup.

Odpowiedni trening może uratować nasze plecy, jeśli w ciągu dnia spędzamy większość czasu w pozycji siedzącej. Zestaw ćwiczeń, który pozwoli kręgosłuopowi na odprężenie wykonamy... przy pomocy krzesła. W jaki sposób przynieść sobie ulgę? Wystarczy jedynie pięć minut dziennie.

Zobacz wideo Angelika Mucha prezentuje ulubione ćwiczenia razem z popularnym trenerem gwiazd

Pięciominutowy trening na zdrowe plecy - siadamy na krześle i działamy!

Ćwiczenie pierwsze

Usiądź na krześle w taki sposób, aby pośladki znalazły się na jego krawędzi. Trzymając ręce oparte po bokach krzesła, podnieś oba kolana w kierunku klatki piersiowej i powoli wyprostuj je przed siebie. Później z powrotem je przyciągnij. Zrób kilka powtórzeń.

joga ashtangaAsany, które każdy jogin powinien regularnie ćwiczyć, niezależnie od doświadczenia

Ćwiczenie drugie

W pozycji siedzącej ustabilizuj pozycję, rozkładając nogi nieco szerzej i kładąc stopy płasko na podłodze. Z rękami na skroniach i szeroko rozłożonymi na boki łokciami, delikatnie opuść górną część ciała do przodu, aż będziesz równolegle do ziemi, zanim w kontrolowany sposób powrócisz do pozycji siedzącej. Podczas ćwiczenia, postaraj się napiąć mięśnie pleców u góry.

Ćwiczenie trzecie

Do tego ćwiczenia przyda się ciężarek lub butelka z wodą. Cały czas siedząc na krześle, chwyć oburącz ciężarek i załóż go do tyłu na plecy. Następnie wyprostuj ręce w górę, przemieszczając hantelek lub butelkę nad głowę. Pamiętaj o prostych plecach!

Trening siłowyCo się stanie, jeśli CODZIENNIE będziemy wykonywać trening siłowy?

Ćwiczenie czwarte

Usiądź w rozkroku, prawy łokieć oprzyj o prawą nogę. W lewą dłoń chwyć ciężarek. Następnie przyciągnij lewą rękę do siebie w taki sposób, by hantelek znalazł się przy ciele, a łokieć za linią pleców. Pomału opuść rękę z ciężarkiem w dół. Zrób taką samą liczbę powtórzeń na każdą rękę.

Więcej o: