Asany, które każdy jogin powinien regularnie ćwiczyć, niezależnie od doświadczenia!

Joga to niesamowicie różnorodny trening, który można układać z mnóstwa różnych pozycji. Istnieje jednak pewien zestaw ćwiczeń, przydający się niezależnie od stopnia zaawansowania. Jakie figury wchodzą w skład takiego treningu?

Joga to wdzięczny rodzaj aktywności fizycznej, którą można ćwiczyć wszędzie i niezależnie od tego, jaka jest nasza kondycja wyjściowa. Co ciekawe, choć istnieje całe mnóstwo przeróżnych asan, istnieje pewien zbiór, który jest zalecany joginom na każdym stopniu wtajemniczenia.

Zobacz wideo Ewa Szabatin pokazuje jogę na zdrowy kręgosłup

Asany, które powinien znać i regularnie trenować każdy jogin

Malasana, czyli pozycja girlandy

Ten piękny przysiad to jedna z ulubionych pozycji wielu trenujących. Malasana odpręża dolną część pleców i pozwala otworzyć biodra. Aby ją poprawnie wykonać stań w dość szerokim rozkroku, kierując stopy na zewnątrz. Następnie zrób przysiad, złącz ręce i umieść je na wysokości klatki piersiowej. Łokciami delikatnie rozepchnij kolana na boki. Wytrzymaj kilkanaście sekund. Jeśli masz problem z równowagą, możesz zacząć od przysiadu na bloczki do jogi.

Trening w domuTrening plażowy, który przyda się nie tylko podczas wakacji - ćwicz w domu!

Utthita Trikonasana - pozycja trójkąta

Ta klasyczna pozycja wzmacnia plecy, mięśnie rdzenia oraz przyjemnie rozciąga całe ciało. W celu jej wykonania stajemy w dużym rozkroku, ustawiając stopy równolegle. Wtedy przekręcamy lewą stopę do wewnątrz a prawą o 90 stopni na zewnątrz. Ręce wyciągamy w bok i w tak przyjętej pozycji robimy skłon do boku, opierając lewą rękę o lewą nogę, starając się dotknąć dłonią do stopy. Trzymamy kilkanaście sekund, prostujemy się i powtarzamy na prawą stronę.

Trening siłowyCo się stanie, jeśli CODZIENNIE będziemy wykonywać trening siłowy?

Pozycja głębokiego wykroku

Jest to jeden z ulubionych sposobów zaawansowanych ćwiczących na otwarcie bioder, lędźwi oraz zwiększenie przestrzeni w klatce piersiowej, a także wzmocnienie siły w nogach. Do poprawnego wykonania pozycji musimy zrobić duży wykrok, trzymać plecy proste i unieść wyprostowane ręce w górę. 

Więcej o: