Trening plażowy, który przyda się nie tylko podczas wakacji. Te sprytne ćwiczenia urozmaicą plan zajęć

Jak się okazuje, treningi plażowe świetnie sprawdzą się również w domowych warunkach. Te proste ćwiczenia nie wymagają specjalnego sprzętu, a idealnie sprawdzą się w roli wzmocnienia kondycji i równowagi.

Całoroczny trening plażowy to świetny sposób na to, aby nieco podkręcić typowe ćwiczenia z zakresu fitnessu. Wybierając tę propozycję dodamy do tradycyjnych ćwiczeń nieco pilatesu, trochę boksowania, trochę zabawy z utrzymaniem równowagi. Jak zatem ćwiczyć trening plażowy w domu?

Zobacz wideo Ewa Chodakowska rusza z nowym wyzwaniem treningowym

Trening plażowy w domu - zestawy najlepszych ćwiczeń

Propozycja pierwsza 

Na sam początek leci plażowa wariacja na temat treningu barre. Zamiast baletowego drążka możemy wykorzystać krzesło. Z jego pomocą wykonujemy m.in. przysiady, pompki na triceps, wypady nogą w tył, opierając ręce na siedzisku, unoszenie nóg do boku. Pomiędzy zaproponowanymi ćwiczeniami dobrze jest robić przerwy na rozciągnie nóg i pleców, aby nie doprowadzić do kontuzji.

Ewa Szabatin poleca menu pełne zdrowych przekąsekZdrowe przekąski od Ewy Szabatin - sałatka z kozim serem to nasz must have

Propozycja druga

Kolejnym świetnym ćwiczeniem, które można zrobić zarówno w domu, jak i na plaży, jest mostek z wypchnięciem bioder w górę. Prostą pozycję można urozmaicić na wiele sposobów np. wyprostowaniem jednej nogi w górę lub dodaniem do ćwiczenia ciężarków. Wykonywanie tej pozycji na plaży dodatkowo utrudnia niestabilne podłoże, jakim jest piasek.

fot. ShutterstockFunkcjonalne i wygodne plecaki trekkingowe. Przegląd najlepszych modeli

Propozycja trzecia

Jeśli chcemy spalić nieco więcej nagromadzonej energii, czas na prawdziwy wyciskacz kalorii. Treningiem tym są zajęcia z elementami wykopów i bokserskich ciosów. Wersja plażowa to niezłe wyzwanie koordynacyjne i równoważne - wykonanie ciosu na piasku jest dużo trudniejsze!  Jednak takie ćwiczenia w domu również mogą przynieść świetne efekty. Wystarczy, że postawimy przed sobą niski stołek lub pudełko i będziemy wykonywać wymachy połączone ze skokami na podwyższenie!

Więcej o: