Na czym polega metoda kolorowego talerza i czy działa? Ma zapobiegać wielu problemom zdrowotnym

Ta sztuczka dietetyczna ma coraz więcej zwolenników. Osoby te twierdzą, że jest to najprostsza metoda na zdrowe zmiany w diecie.

Czy kiedykolwiek spojrzałaś na talerz z jedzeniem i przeszła ci przez głowę myśl, że wygląda dość beżowo? Okazuje się, że za kolorowymi potrawami ukrywa się coś więcej, niż sam... kolor. Barwy wykazują poziom konkretnych składników, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie. O co dokładnie chodzi?

Zobacz wideo Doda katuje się dietą? Wiemy, co je! „KOCHAM MAJONEZ"

Metoda kolorowego talerza - jaki jest jej główny cel?

Amerykańska Akademia Neurologii potwierdza, że kolorowe warzywa i owoce zawierają flawonoidy. Składnik ten wpływa na mózg i cały organizm, chroniąc go przed szkodliwymi czynnikami z zewnątrz. Kolorowe jedzenie ma szczególnie dobrze działać na przeciwdziałanie demencji oraz chorobie Alzheimera. Zostało to potwierdzone długoletnimi badaniami.

aerobikChcesz urozmaicić domowe treningi? Spróbuj aerobiku! Ćwiczenia mają wiele zalet

W badaniu wzięło udział prawie 50 000 kobiet w średnim wieku 48 lat i prawie 28 000 mężczyzn w średnim wieku 51 lat. Następnie przeprowadzono badania przez 20 lat, na podstawie których wyciągnięto jednoznaczne wnioski - czytamy na Fit and Well.

Ewa ChodakowskaChodakowska doradza, jak wypracować zdrowe zmiany. Na czym warto się skupić?

O jakich wnioskach mowa? Odkryto, że osoby, które stosowały dietę obejmującą co najmniej połowę porcji dziennie produktów bogatych we flawonoidy, takich jak owoce (m.in. truskawki, pomarańcze i jabłka) i warzywa (takie jak papryka) mogą mieć o 20 procent mniejsze ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych. Podobne zdanie ma dr Walter Willett z Uniwersytetu Harvarda, który uważa flawonoidy za nie do końca odkrytą potęgę radzenia sobie nie tylko z wyżej wymienionymi dolegliwościami, lecz także z chorobami cywilizacyjnymi, a w tym z otyłością, cukrzycą czy problemami z układem krążenia, które powoduje m.in. podwyższony cholesterol. Wnioski? Warto sięgać po kolorowe warzywa i owoce oraz dodawać je do każdego posiłku.

Więcej o: