Chcesz urozmaicić domowe treningi? Spróbuj aerobiku! Mamy kilka powodów, dla których warto się przekonać

Choć aerobik może nam się kojarzyć głównie z zajęciami grupowymi, jest to również świetna metoda na treningi w domu. Dlaczego warto się przekonać do tej aktywności?

Jesteś na etapie przerabiania ćwiczeniowego grafiku? Chcesz spróbować czegoś innego, niż tradycyjne domowe treningi? Świetnie - masz okazję włączyć do rutyny aerobik. Przedstawiamy główne zalety tej aktywności, które zmotywują cię do podjęcia się nowego wyzwania.

Zobacz wideo Anna Dziedzic pokazuje, jak poprawnie wykonać popularne ćwiczenia

Aerobik w domu - powody, które sprawią, że przekonasz się do tego treningu

Dobra zabawa

Aerobikowi zawsze towarzyszy skoczna, optymistyczna muzyka, która dobrze nastroi nas zarówno do ćwiczeń, jak i do reszty dnia. Jeżeli pamiętacie kasety z nagraniami Jane Fondy z lat 80. z pewnością wiecie, co mamy na myśli. Obecnie nie zawsze podczas zajęć usłyszymy przeboje minionej dekady, ale utwory będą równie motywujące do poruszania się w rytm muzyki.

Ewa ChodakowskaChodakowska doradza, jak wypracować zdrowe zmiany. Na czym warto się skupić?

Taniec i trening w jednym 

Skoro już przy muzyce jesteśmy, nie możemy nie wspomnieć również o tym, że aerobik trochę przypomina taniec. Ruchy zsynchronizowane z muzyką to nic innego jak pewien układ taneczny. Osoby, które z aerobikiem znają się trochę dłużej przyznają, że zajęcia traktują właśnie jak ćwiczenia specyficznego tańca.

Nie potrzebujesz dodatkowego sprzętu

Do aerobiku nie musimy kupować ani maty ani żadnych ciężarków (choć wkręceni w temat ćwiczący lubią sobie dołożyć trochę wysiłku i wykonywać poszczególne układy z kompletem lekkich hantli). Większość ćwiczeń robi się na stojąco, dlatego nie wymagają specjalnego podłoża.

Na słodko czy na słono? Ewa Szabatin zdradza kilka przepisówNa słodko czy na słono? Kilka pomysłowych przepisów od Ewy Szabatin

Łatwo dostosujesz trening do umiejętności

W internetowym świecie znajdziemy mnóstwo propozycji aerobikowych zajęć na różnym stopniu zaawansowania. Aerobik nie jest też bardzo wymagającym treningiem, dlatego świetnie nada się dla początkujących. Ważne jest, aby pamiętać o robieniu przerw i trzymaniu blisko siebie butelki z wodą - skoczne ruchy wzmagają pragnienie.

Więcej o: