Czy okres dojrzewania to dobry moment na przyswojenie zdrowego trybu życia? Anna Lewandowska twierdzi, że jak najbardziej!

Anna Lewandowska przekonuje, że zdrowe nawyki można zacząć wprowadzać w życie już w bardzo wczesnym wieku. Trenerka zauważa, że nastolatkowie są bardzo elastyczni i chętnie próbują czegoś nowego - dlaczego nie miałaby być to dieta i aktywność fizyczna?

Anna Lewandowska pragnie przekonać czytelników, że zdrowe nawyki są ważne już od najmłodszych lat. Okres dojrzewania jest szczególny - to czas, kiedy kształtuje się nasz charakter, kiedy odkrywamy siebie i zmieniamy sposób patrzenia na świat. Dlaczego jest to też dobry moment na odkrycie swojej ulubionej aktywności fizycznej oraz zgłębienie tematu zdrowego odżywiania?

Zobacz wideo Anna Lewandowska pokazała, jak jej rodzina spędziła weekend

Dlaczego okres dojrzewania jest ważny, kiedy mówimy o zdrowych nawykach?

Lewandowska wspomina o tym, że to właśnie nawyki nabrane w tym czasie decydują w dużej mierze o naszych późniejszych wyborach oraz zdrowiu. 

Yin joga - idealna na okres jesienno-zimowyYin joga, czyli jak ćwiczyć podczas okresu jesienno-zimowego? Idealna metoda!

Zdrowe odżywianie ma ogromny wpływ na prawidłowy wzrost i rozwój dojrzewającego organizmu nastolatka. Racjonalne odżywianie się zaspokaja nie tylko potrzeby fizjologiczne, lecz także psychiczne i społeczne. Natomiast niewłaściwe wybory żywieniowe stanowią bezpośrednią przyczynę lub czynnik ryzyka wielu schorzeń. Do najpoważniejszych należą otyłość, cukrzyca, choroby układu krążenia, osteoporoza oraz nowotwory jelita grubego i żołądka. Jak szacuje Instytut Żywności i Żywienia problem nadwagi i otyłości w Polsce dotyczy około 22 procent młodzieży do 15. roku życia - tłumaczy trenerka.

Chcesz zacząć ćwiczyć? Zobacz, dlaczego warto i jak zrobić to mądrzeChcesz zacząć ćwiczyć? Zobacz, dlaczego warto i jak to zrobić mądrze

Jeśli z kolei mówimy o aktywności fizycznej, Anna podkreśla, że ruch zapobiega oraz koryguje wady postawy, ma wpływ na prawidłową mineralizację kośćca, zwiększa pojemność płuc oraz głębokość oddechu, a także wzmacnia serce. Ale na tym nie koniec - aktywność fizyczna to również mniejsze ryzyko wystąpienia depresji, czy wzrost szybkości przepływu bodźców nerwowych.

Więcej o: