Ten trening to must have, jeśli chcemy przyspieszyć metabolizm. Dlaczego warto postawić na 20-minutową tabatę?

Jaki trening jest najskuteczniejszy, kiedy chcemy zrzucić na wadze? Stawiajmy na ćwiczenia, które podkręcą metabolizm. Jedną z takich opcji są zajęcia tabaty.

Tabata, czyli wariant treningu interwałowego o wysokiej intensywności, wymaga pracy przez 20 sekund z 10-sekundową przerwą pomiędzy seriami przez około osiem rund. Krótszy niż trening siłowy, trening tabaty jest szybkim i skutecznym sposobem na to, aby kalorie spalały się niezwykle szybko - a to za sprawą podkręcania podczas zajęć metabolizmu.

Zobacz wideo Brie Larson zaprezentowała trening na silne i smukłe nogi

Tabata - minimum czasu, maksimum możliwości

Ten rodzaj aktywności fizycznej jest szczególnie korzystny wtedy, kiedy nie mamy zbyt dużo czasu na dłuższe treningi. Dzięki temu, że tabata polega na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń w krótkim czasie, nasze tętno stale utrzymuje się na wysokim poziomie, nie wracając do stanu spoczynkowego. To z kolei powoduje, że spalamy podczas treningu więcej kalorii.

zrównoważona dieta zawiera komplet witamin i minerałówSiedem oznak, że brakuje nam ważnych witamin. Lepiej mieć to na uwadze!

Tabata jest jednym z najszybszych i najskuteczniejszych treningów odchudzających w połączeniu ze zbilansowaną dietą. Pozwalając organizmowi na dalsze spalanie kalorii nawet po zakończeniu ćwiczeń, tabata może pomóc w poprawie ogólnego samopoczucia. Dzięki temu możemy z łatwością schudnąć i poczuć się silnie i pewnie w swojej skórze. Przyspieszenie metabolizmu można osiągnąć za pomocą spożywanych pokarmów, ale podwojenie tempa ćwiczeń spalających tłuszcz, poprzez ten rodzaj treningu, niesamowicie przyspieszy efekty diety - czytamy na She Finds.

Beyonce na okładace 'Harper's Bazaar'Beyonce szczerze o kulturze diet: W przeszłości poświęcałam jej zbyt wiele czasu

Maksymalna intensywność na czas 20 sekund pracy sprawia, że tabata to idealny wybór dla osób, które chcą zrzucić wagę. Podobnie jak inne treningi interwałowe, a w tym np. HIIT, tabata polega na wykonaniu jak największej liczby powtórzeń konkretnego ćwiczenia w ciągu wyznaczonych 20 sekund. Ćwiczenia wchodzące w skład tabaty można łatwo rozwijać i dopasowywać do swojej kondycji. 

Więcej o: