Ewa Szabatin poleca jogę na zdrowy kręgosłup. Jak "wyginanie" i rozciąganie tej części ciała wpływa na nasze zdrowie?

Ewa Szabatin jest wierną fanką jogi i to z kilku powodów. Blogerka postanowiła przekonać do niej swoich fanów, tłumacząc, w jaki sposób regularne ćwiczenie wpływa na zdrowie kręgosłupa.

Ewa Szabatin przychodzi z poradą dla osób, które mają problem ze spiętymi plecami oraz bólami kręgosłupa - wystarczy regularnie ćwiczyć jogę! Kilka pozycji z zakresu tego treningu rozluźni spięte mięśnie, a także pomoże w zapobieganiu kontuzji. Na które pzycje jogi warto zwrócić uwagę?

Zobacz wideo

Ewa Szabatin zachęca do jogi na zdrowy kręgosłup

Problemy z kręgosłupem? Joga może sprawić, że rozluźnimy spięte mięśnie na plecach, a tym samym przyniesiemy sobie ulgę.

"Wyginanie" kręgosłupa pozwala nam rozciągnąć miejsca, które, często od nadmiernego siedzenia, się spinają - tłumaczy Szabatin na Instagramie.

Martwy ciąg z kettlebellJak zacząć trenować z kettlebell? Prosty zestaw ćwiczeń dla początkujących

Jakie konkretnie pozycje z jogi nam pomogą w rozciąganiu owych mięśni? Ewa zaleca m.in. świecę, nazywaną też pozycją księżycową. Podczas tego ćwiczenia krew dociera do wszystkich najważniejszych punktów w ciele, co przyspiesza naszą regenerację. Bardzo ważną rzeczą, która zachodzi podczas tego ćwiczenia jest fakt, że usprawniamy mięśnie głębokie oraz mięśnie brzucha i pleców. Szabatin dodaje też, że ćwiczenie świecy wpływa na:

  • regulację gruczołów dokrewnych, czyli przysadki, tarczycy oraz szyszynki;
  • dotlenienie mózgu, co sprzyja lepszej koncentracji;
  • chroniczne zmęczenie.

Ewa Chodakowska ostrzega przed dietetycznymi pułapkamiEwa Chodakowska przestrzega przed dietetycznymi pułapkami: To forma przemocy

Ta pozycja zaczerpnięta z jogi przyda się również wtedy, kiedy mamy problemy z astmą lub zatokami. Innymi zaletami jest wpływ ćwiczenia na naszą kondycję. Świeca poprawia ogólną postawę ciała, zwiększa zakres ruchów, a także sprawia, że nasza sylwetka staje się bardziej sprężysta, wyprostowana i otwarta. Ewa zaleca, aby w każdej z pozycji z załączonego nagrania zrobić osiem-dziesięć głębokich oddechów.

Więcej o: