Sezon letni w pełni. Jak w tym czasie jeść lekko, zdrowo i smacznie? Ewa Szabatin ma swoje sposoby

Ewa Szabatin poleca czytelnikom bloga ulubione przepisy, dzięki którym lato rozgości się również na naszych talerzach. Szkoda nie spróbować takich przysmaków!

Ewa Szabatin udowadnia, że nuda w kuchni może nie istnieć - wystarczy nagromadzić odpowiednio dużo rożnych przepisów. Blogerka kocha lato i czerpie z niego jak najwięcej, również przygotowując posiłki. Jakimi letnimi propozycjami podzieliła się w nowym wpisie?

Zobacz wideo Ewa Szabatin zachęca do wypróbowania kuchni Bliskiego Wschodu

Letnie przepisy od Ewy Szabatin - lekko, smacznie i zdrowo!

Owocowy szał

  • pół papai;
  • jeden mały jogurt kokosowy;
  • pięć truskawek;
  • pół kiwi;
  • owoc granatu do posypania;
  • kilka lisków mięty;
  • łyżeczka syropu klonowego (opcjonalnie).

Przekrój papaję na pół i wydrąż pestki. Następnie nałóż w wydrążone miejsce jogurt kokosowy i polej go syropem klonowym (jeśli go używasz). Przekrój truskawki na pół, pokrój kiwi w plasterki i umieść wszystko na jogurcie. Posyp całość granatem oraz miętą.

Jak zrobić szpagat?Chcesz nauczyć się szpagatu? Włącz do treningów te ćwiczenia

Letnia wariacja bowla

  • 40 gramów czerwonego ryżu ugotowanego w lekko posolonej wodzie;
  • hummus domowy z suszonymi pomidorami;
  • osiem pomidorków cherry;
  • 1/4 awokado;
  • trzy rzodkiewki;
  • pół pęczka szczypiorku;
  • sos sojowy do smaku.

Ryż ugotuj na sypko w lekko osolonej wodzie, według instrukcji na opakowaniu. W tym czasie przygotuj hummus i pokrój warzywa w plasterki. Ryż, hummus i warzywa ułóż w misce. Przed podaniem polej danie sosem sojowym do smaku.

Cynamon ma wiele cennych dla zdrowia właściwościDlaczego warto pić wodę z cynamonem? Tak dostarczysz cenne przeciwutleniacze

Kanapka bez chleba

  • słoiczek tuńczyka odsączonego z wody;
  • łyżka majonezu wegańskiego;
  • łyżka kolendry, świeżej;
  • dwie łyżki soku z limonki;
  • jedno awokado;
  • szczypta soli;
  • pieprz do smaku.

Składniki na salsę:

  • dwie szklanki posiekanych pomidorów;
  • 1/4 szklanki posiekanej czerwonej cebuli;
  • 1/4 szklanki posiekanej cebuli zwykłej;
  • dwie łyżki zielonego chili z puszki;
  • dwie łyżki świeżego soku z limonki;
  • dwie łyżki posiekanej świeżej kolendry;
  • dwa ząbki czosnku, obrane;
  • łyżeczka mielonego kminku;
  • 1/4 łyżeczki soli.

Zacznij od przygotowania salsy. Wymieszaj wszystkie składniki w misce i odstaw na chwilę, aby smaki się połączyły. Gdy salsa będzie gotowa, przygotuj pastę z tuńczyka i awokado. Odcedź tuńczyka z nagromadzonej w puszce wody. Następnie wymieszaj tuńczyka, majonez, kolendrę i sok z połowy limonki.  Potem dodaj sól do smaku i wszystko razem wymieszaj. Obierz i posiekaj awokado przed włożeniem do miski. Wyciśnij na nią pozostałą połowę limonki i lekko ugnieć awokado widelcem, pozostawiając kilka kawałków. Dodaj sól dla smaku. Na naszykowanym talerzu ułóż warstwę z awokado. Następnie ułóż na nim połowę tuńczyka. Na wierzch dodaj warstwę świeżej salsy. Powtórz dla drugiej porcji.

Więcej o: