Trenerzy są zgodni - ten trening o niskiej intensywności świetnie wpływa na walkę ze zbędnymi kilogramami. Nie jest to cardio!

Ostatnio dużo mówi się o tym, że aby zrzucić na wadze, niezbędny jest deficyt kaloryczny. Nie zapominajmy jednak, że równie ważne są ćwiczenia. Które są najlepsze, aby osiągnąć swój cel jak najszybciej?

Cele treningów są różne; jednym z najpopularniejszych jest jednak utrata zbędnych kilogramów. Jakie zajęcia sprawdzą się w tej roli najlepiej? Okazuje się, że wcale nie jest to popularne cardio - istnieje inna forma ćwiczeń o niskiej intensywności, która może być równie, a nawet bardziej, skuteczna. O czym mówią specjaliści?

Zobacz wideo Eva Longoria wykonuje akrobacje na trampolinie

Co ćwiczyć, żeby zrzucić zbędne kilogramy?

Według profesjonalistów to trening siłowy sprawdzi się najlepiej, jeśli chcemy stracić na wadze. Na udowodnienie swojej tezy mają kilka argumentów. Cenną uwagą jest fakt, że nasze ciało przyzwyczaja się do wykonywanego ruchu, a ćwiczenia siłowe pozwalają na ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki - wystarczy systematycznie zwiększać ciężar używanych hantli czy sztang. Jeżeli dołączymy do tego zmianę częstotliwości, rodzaju, czasu i intensywności treningu, unikniemy adaptacji metabolicznej, która prowadzi do tego, że nasze ćwiczenia przestają przynosić efekty.

Pięć kroków Ewy Chodakowskiej na wyeliminowanie podjadaniaPięć sposobów Ewy Chodakowskiej na to, aby w końcu wyeliminować podjadanie

Kolejnym przydatnym faktem jest informacja, że trening siłowy zwiększa ilość spalanych kalorii nawet po zakończeniu ćwiczeń. Trzecia zaleta dotyczy masy mięśniowej, która się zwiększa, gdy podnosimy ciężary. A większa masa mięśniowa to przyspieszony metabolizm, wpływający na ilość spalanej energii również w ciągu dnia, po zakończonych treningach.

Alexa przez tydzień wykonywała treningi inspirowane Jessie J"Przez tydzień trenowałam jak Jessie J" - ćwiczenia przyniosły zaskakujące efekty

Jak często wykonywać trening siłowy, jeśli chcemy schudnąć?

Kiedy naszym celem jest utrata wagi, trenerzy zalecają, aby podnosić ciężary od czterech do pięciu razy w tygodniu. Bardzo ważne jest jednak, aby tak ułożyć harmonogram, by nie wykonywać tych zajęć ciurkiem, a z przerwami, które poświęcimy na właściwą regenerację. Jeżeli trenujemy kilka dni z rzędu, możemy wywołać niepotrzebne naciągnięcia mięśni, co w dłuższej perspektywie może skutkować niepotrzebnymi kontuzjami.

Więcej o: