Spacer z taśmą X. Jak go poprawnie wykonać i na co działa? Ten trening pokochają panie

Uwielbiamy ćwiczenia, które działają na wiele grup mięśni jednocześnie! Spacer z taśmą X właśnie do takich treningów należy. Jak go zrobić - krok po kroku?

Spacer z taśmą X to coś, czym powinny się zainteresować te z nas, które chcą wyrzeźbić mięśnie brzucha i pośladki. Właśnie na te partie ciała to ćwiczenie działa najlepiej. Choć trening może wyglądać na dość prosty, profesjonaliści podkreślają, że wiele osób nie zwraca uwagi na ważne elementy, jak np. prawidłowa postawa. Jak zatem podejść do spaceru poprawnie?

Zobacz wideo Trening z gumą. 7 ćwiczeń wyszczuplających nogi

Jak wykonać spacer z taśmą X?

Taśma X to doskonały i tani sposób na to, aby wprowadzić w codzienne treningi trochę urozmaicenia. Poniższy spacer możemy potraktować jako oddzielne zajęcia lub wpleść go w swój ciąg ćwiczeń (oczywiście jeśli pozwala nam na to nasza kondycja). W miarę upływu czasu zdamy sobie sprawę, że ćwiczenie robi się coraz prostsze a mięśnie coraz silniejsze!

Treningi HIIT przynoszą świetne efekty, ale nie każdemu przypadną do gustu. Co trenować zamiast interwałów?Trening kalisteniki. Jeździsz na rowerze? Wypróbuj koniecznie!

Krok pierwszy

Zacznij od stania prosto ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Następnie umieść taśmę pod stopami. Skrzyżuj ją tak, aby tworzyła kształt "X" i pociągnij  w górę. Pasek powinien być napięty, a ramiona rozluźnione.

Krok drugi

Mocno chwyć taśmę i utrzymując wyprostowaną pozycję, zrób jeden krok w lewo, zachowując wyprostowane biodra. Kontynuuj stawianie kroków, utrzymując napiętą taśmę i nie dotykając stóp do siebie. Unikaj zginania bocznego; kroki powinny wychodzić z bioder, a nie z boku tułowia.

Jaką dietę stosuję Jason Momoa?Jaką dietę stosuje Jason Momoa? Keto, paleo? Nic z tych rzeczy!

Krok trzeci

Zrób po dziesięć kroków w każdym kierunku. Postaraj się zrobić cztery lub pięć podwójnych serii.

Krok czwarty

Kiedy już nabierzesz wprawy, aby nieco utrudnić to ćwiczenie, wykonuj je, blokując kolana i podciągając taśmę aż do samego podbródka, z łokciami skierowanymi w stronę pracy ramion. Oczywiście cały czas utrzymujesz napięty brzuch i wyprostowane plecy.

Więcej o: