Jaka jest bezpieczna tygodniowa dawka cukru? Jeżeli chcemy być zdrowi, lepiej jej nie przekraczajmy

Cukier nie należy do najzdrowszych składników, które pojawiają się w naszej diecie. Jednak wcale nie musimy całkowicie się go z jadłospisu pozbywać. Jaka jest bezpieczna dawka tego produktu?

Cukier w nadmiarze jest, bez dwóch zdań, bardzo szkodliwy. Jednak całkowite wyłączenie tego składnika z diety jest praktycznie nieosiągalne, a wszelkie próby kończą się frustracją. Jak podejść do tematu rozsądnie? Wystarczy nam wiedza, jak będzie bezpieczna tygodniowa dawka cukru.

Zobacz wideo Pożeracze tłuszczu, czyli jesz i chudniesz

Jak nie przedawkować cukru? Ile wynosi bezpieczna tygodniowa dawka?

Zbyt duża ilość cukru jest szkodliwa dla zdrowia - może zwiększać ryzyko pojawienia się cukrzycy typu II, podnosić ciśnienie krwi, powodować insulinooporność, a także stanowić podłoże otyłości. Walka z nadmiarem cukru w diecie nie jest prosta - składnik ten pojawia się w wielu produktach spożywczych - dlatego zawsze warto zwracać uwagę na składy kupowanej żywności. Mimo wszystko nie oznacza to, że cukier w naszym menu w ogóle nie powinien się pojawić. Trzeba go tylko spożywać z umiarem.

zdrowe śniadaniaDlaczego warto dodać do śniadania więcej białka? Powód jest bardzo prosty

Według American Heart Association mieszkańcy Ameryki Północnej spożywają dziennie 77 gramów cukru, co w skali rocznej daje przerażające liczby. Dane dotyczące tego, ile dokładnie powinno pojawić się tego składnika w codziennej diecie są różne. Niemniej jednak, według specjalistów z FDA, nie powinniśmy przekraczać 50 gramów cukru dziennie, co daje nam 364 gramy cukru tygodniowo. Jeszcze bardziej zaostrzone zasady przywołuje WHO podając, że nie powinniśmy jeść więcej, niż 25 gramów cukru, co by dawało 175 gramów tego składnika tygodniowo.

Plank zrobimy w kilku rożnych wersjachPlank jacks - jak je poprawnie wykonać? Ćwiczenie niesie ze sobą wiele korzyści

Warto też mieć świadomość, że chodzi tutaj o cukier "dodany", czyli taki, który dodajemy np. do herbaty, znajdujący się w przetworzonej żywności. W powyższe zalecenia nie wlicza się cukier występujący naturalnie w owocach, warzywach czy nabiale.

Więcej o: