Upał nie pozwala trenować na zewnątrz? Wykonaj proste domowe ćwiczenia przy ścianie

Zbyt wysoka temperatura często uniemożliwia ćwiczenia na zewnątrz. W takie dni radzimy pozostać w domu i wypróbwać proste ćwiczenia przy ścianie.

Domowy trening siłowy bez sprzętu? A w zasadzie z wykorzystaniem jednego "akcesorium". Ćwiczenia przy ścianie mogą świetnie się sprawdzić w momencie, kiedy nie mamy dostępu do wyposażenia siłowni. Jak trenować w taki sposób?

Zobacz wideo Kate Hudson zaprezentowała domowy trening na nogi

Proste domowe ćwiczenia przy ścianie 

Ćwiczenie pierwsze

Stań tyłem do ściany i zrób krok lub dwa do przodu. Oprzyj się plecami o ścianę i przykucnij w taki sposób, jakbyś chciała usiąść na krześle. Pod kolanami powinien się utworzyć kąt prosty. Wytrzymaj w pozycji 60 sekund. Jeżeli masz taką potrzebę i możliwość, do tej pozycji możesz wykorzystać hantle.

Ćwiczenie drugie

Odwróć się przodem do ściany i zrób przysiad. Następnie wyskocz z przysiadu w górę, starając się dotknąć jak najwyżej potrafisz do ściany. Kontynuuj przez 60 sekund.

Ewa Szabatin proponuje cztery aromatyczne dania"Radość z jedzenia" według Ewy Szabatin. Cztery apetyczne przepisy do zrobienia

Ćwiczenie trzecie

Po raz kolejny obróć się tyłem do ściany. Nogi ustaw w niewielkim wykroku. Tę, która znajduje się bardziej z tyłu, oprzyj o ścianę. Przednią lekko zegnij w kolanie. Dłonie oprzyj na biodrach. Następnie z wydechem opuść ciało pomału w dół. Wróć w górę i zrób w ten sposób tyle przysiadów, ile zdążysz w 60 sekund. Potem zamień pozycje nóg i powtórz.

Pilates. Co to jest pilates? Jakie efekty przynosi regularny pilates?Pilates dla początkujących - z tymi trzema ćwiczeniami poradzi sobie każdy

Ćwiczenie czwarte

Ustaw się przodem do ściany w takiej odległości, aby oprzeć o nią dłonie i wyprostować ręce w łokciach. Utrzymując całe ciało w linii prostej, wykonaj w tej pozycji pompki, zginając łokcie i przysuwając głowę i klatkę piersiową w stronę ściany. Kontynuuj przez 60 sekund.

Ćwiczenie piąte

Do tego ćwiczenia przyda się mata lub gruby złożony ręcznik, aby nie ucierpiały nasze plecy - oprzyj je o matę, biodra z kolei umieść jak najbliższej ściany. Nogi w lekkim rozkroku unieś i wyprostuj na ścianę. Ręce spleć za głową. Z kolejnym wydechem napnij mięśnie brzucha i unieś klatkę piersiową w kierunku wyprostowanych nóg. Powtarzaj brzuszki przez 60 sekund.

Więcej o: