Lekkie, pożywne i szybkie w przygotowaniu kolacje z jajkami w roli głównej. Nudna jajecznica? Nigdy więcej!

Znudziła ci się tradycyjna jajecznica, jajka na twardo i miękko? Nic straconego - wypróbuj jeden z naszych przepisów.

Jeżeli chodzi o jajka w roli składnika zdrowej diety, zdania cały czas są podzielone. Przyjmijmy jednak, że żaden produkt w nadmiarze nie jest idealnym wyjściem, ale zjadanie go w umiarkowanej ilości dostarczy wiele cennych witamin i minerałów. Jak korzystać z jajek jeżeli, delikatnie mówiąc, jajecznica i jajka na twardo nam się przejadły? Mamy kilka sposobów.

Czy suplementacja przedtreningowa jest konieczna?Czy naprawdę potrzebujesz przedtreningowych suplementów? Dietetycy odpowiadają

Zobacz wideo Śniadanie mistrzów. Kanapka z awokado i jajkiem po benedyktyńsku [HAPS FIT]

Co zamiast jajecznicy? Sprawdzone sposoby na jajka

Wrap z jajkiem, szpinakiem i fetą

  • jedna pełnoziarnista tortilla;
  • jedna lub dwie łyżki ulubionego hummusu;
  • jedno jajko;
  • 1/4 szklanki białek jaj;
  • 1/8 filiżanki posiekanej cebuli;
  • dwie pokrojone w plastry pieczarki;
  • dwie szklanki świeżych liści szpinaku;
  • łyżka pokruszonej fety;
  • łyżka pokrojonych suszonych pomidorów;
  • sól morska i świeżo zmielony pieprz do smaku;
  • opcjonalnie ostry sos do podania.

Spryskaj patelnię olejem i podsmaż cebulę i pieczarki przez trzy-cztery minuty. Dodaj szpinak i smaż jeszcze przez kilka minut, aż szpinak zwiędnie. Dodaj jajka i białka na patelnię z warzywami i gotuj przez około dwie minuty lub do momentu, gdy jajka się ugotują. Podczas gotowania posyp wszystko odrobiną soli morskiej i mielonego pieprzu. Rozgrzej tortillę i posmaruj warstwą hummusu. Na środku tortilli ułóż jajecznicę i posyp ją suszonymi pomidorami i fetą. Dodaj trochę więcej soli i pieprzu, a także, opcjonalnie, ostrego sosu. Zawiń tortillę i podawaj!

ćwiczenia bez sprzętu na utrzymanie wagiTen trening działa podobnie do burpees, jednak nie wymaga robienia skoków

Łatwa wegetariańska Frittata (składniki na osiem porcji)

  • 12 dużych jajek;
  • 1/3 szklanki śmietanki kremówki;
  • łyżka suszonej pietruszki;
  • łyżeczka soli morskiej i czarnego pieprzu;
  • łyżeczka suszonej bazylii;
  • łyżeczka wędzonej papryki;
  • łyżeczka czosnku w proszku;
  • 1/2 średniej fioletowej cebuli, posiekanej;
  • średnia papryka, pokrojona w kostkę;
  • garść pomidorów winogronowych, przekrojona na pół;
  • dwie szklanki posiekanego jarmużu;
  • dwie szklanki grubo posiekanego szpinaku;
  • szklanka rozdrobnionego sera typu mozzarella.

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni i lekko posmaruj olejem dużą  okrągłą i dość głęboką blaszkę. W dużej misce wymieszaj jajka, zioła, przyprawy, posiekaną cebulę, ser mozzarella, śmietanę, paprykę, szpinak i jarmuż, aż składniki dobrze się połączą. Ostrożnie wylej miksturę do przygotowanej blachy i posyp pomidorami, delikatnie wsuwając je mniej więcej do połowy głębokości masy. Piecz przez 15-20 minut lub do momentu, gdy jajko całkowicie się zwiąże, warzywa będą ugotowane, a brzegi frittaty złocistobrązowe. Po zakończeniu wyjmij frittatę z piekarnika i udekoruj suszoną natką pietruszki. Pokrój na kawałki i podawaj!

Więcej o: