Sporty wodne - do których warto się przekonać jeszcze w te wakacje? Tak połączysz rozrywkę z niezłym treningiem

Sporty wodne mogą być świetną rozrywką podczas urlopu, która, przy okazji, wpłynie na naszą kondycję. Szykujesz się na wakacje nad wodą? Spróbuj przekonać się do tych aktywności!

Niezależnie od tego, czy kiedykolwiek trenowaliśmy jeden ze sportów wodnych, czy będziemy dopiero zaczynać, warto podjąć się takiego treningu jeszcze w te letnie miesiące. Wiele z tych aktywności może nam przynieść naprawdę dużo frajdy. Trening w wodzie wzmacnia mięśnie, usprawnia krążenie i uczy koordynacji oraz poprawnego oddychania. Dodatkowa radość z podziwiania pięknych krajobrazów sprawi, że będziemy do spływów kajakowych czy windsurfingu z chęcią wracać. Na co warto się zdecydować?

Zobacz wideo Bezpieczeństwo nad wodą. O czym pamiętać podczas wakacji?

Sporty, które urozmaicą wakacje nad wodą

Windsurfing

Windsurfing to jeden z tych sportów, które z pewnością można wypróbować, jeżeli kiedykolwiek interesowaliśmy się żeglarstwem. Jest całkiem sporo sprzętu. Trzeba posiadać też umiejętność koncentracji na kilku rzeczach jednocześnie. Dodatkowo sprawna koordynacja mile widziana. Choć sport wymaga trochę pracy, nic nie zastąpi uczucia unoszenia się z wiatrem na falach. 

Anna Lewandowska o zdrowej i szybkiej redukcji tkanki tłuszczowejSprawdzony sposób Lewandowskiej na szybką i zdrową redukcję tkanki tłuszczowej

Żeglarstwo

Skoro już o nim wspomnieliśmy, warto powiedzieć nieco więcej. Uprzedzamy, że załapanie bakcyla wiąże się z corocznymi wyprawami na kilkudniowe żeglugi - a w samej Polsce warunki mamy naprawdę świetne! Przeprawienie się przez szlak mazurskimi jeziorami to niezapomniane przeżycie - jeśli tylko pogoda na to pozwala, ciepłe letnie noce to prawdziwy spektakl na niebie. Na obrzeżach miasta nigdy nie zobaczymy tylu gwiazd. Żegluga to też poprawa kondycji - praca z linami, masztami i sterem wymaga użycia siły. 

SUP czyli wiosłowanie na stojąco

Rok temu swoich sił w tym sporcie próbowała Jessica Mercedes, która połączyła pływanie na SUP-ie z jogą. Choć z oddali taki trening wygląda na mało wymagający - nic bardziej mylnego! Aby zachować równowagę i nauczyć się sprawnego pływania na desce trzeba trochę poćwiczyć. 

cardio a spalanieNie możesz biegać? Wypróbuj jeden z tych treningów cardio

Kajakarstwo

Spływy kajakowe to coś dla miłośników przyrody i ciszy. Zmieniający się krajobraz sprawia, że o nudzie możemy zapomnieć. Wiosłowanie niesamowicie wzmacnia mięśnie ramion, wpływa na kształtowanie postawy.

Wodny aerobik

To propozycja również dla osób, które spędzają lato w mieście - sprawdźcie, który basen w waszej okolicy oferuje takie zajęcia. Treningi aerobiku w wodzie przynoszą mnóstwo śmiechu i pomagają popracować nad sylwetką.

Więcej o: