Cztery najlepsze ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha. Jak je wykonać poprawnie? Tak będziesz w formie!

Dolne partie brzucha są trudne do wyćwiczenia - nie każdy trening pobudza te mięśnie do działania. Warto zatem mieć kilka pozycji ukierunkowanych na tę część ciała.

Dolne partie brzucha bardzo często są pomijane podczas treningów, a właśnie w tym miejscu szybko odkłada się tkanka tłuszczowa. Aby zapobiec gromadzeniu się tłuszczu w dolnej części brzucha, należy odpowiednie ćwiczenia wykonywać podczas każdego treningu.

Zobacz wideo Trening brzucha na siłowni

Jak wyćwiczyć dolne partie brzucha?

Polecane przez profesjonalistów ćwiczenia zrobimy zarówno w domu, jak i na siłowni. Wcale jednak nie potrzebujemy do przeprowadzenia treningu specjalnego sprzętu. Wystarczy zwrócenie uwagi na kilka pozycji. Jeśli będziemy systematycznie pracować nad dolną częścią brzucha, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że pojawi nam się w tym miejscu niechciana oponka. Dzięki temu wpłyniemy również na jędrność skóry, a także mięśnie głębokie, których wzmocnienie jest bardzo cenne przy różnych treningach, a także codziennych czynnościach. 

Jak się wysypiać podczas upałów?Sen to niezbędna część regeneracji po treningach ? jak wysypiać się w upały?

Ćwiczenie pierwsze

Połóż się na macie na plecach i wyciągnij przed siebie ramiona. Wtedy zacznij powoli podnosić plecy, aż znajdziesz się w pozycji siedzącej. Następnie odwróć ruch i pomału zacznij opuszczać plecy z powrotem na matę. Pilnuj, aby podnosząc się napinać mięśnie brzucha i nie używać w ruchu szyi - jej spinanie sprawi nie tylko brak efektów ćwiczenia, ale poważne bóle w karku.

Ćwiczenie drugie

Pozostań w pozycji wyjściowej z poprzedniego ćwiczenia, zmień tylko położenie rąk, kładąc je wzdłuż ciała lub umieszczając dłonie pod pośladkami. Obie nogi lekko zegnij w kolanach, a następnie unieś jednym ruchem w górę, aż utworzą z tułowiem kąt prosty. Przytrzymaj pozycję kilka sekund i pomału opuść nogi z powrotem na matę.

Trenerka Shakiry opowiada o jej ulubionym ćwiczeniuTrenerka gwiazd zachęca do używania hantli. Zdradza ulubione ćwiczenie Shakiry

Ćwiczenie trzecie

Przyjmij pozycję deski na ugiętych przedramionach. Napnij mięśnie brzucha, plecy trzymaj prosto. Zacznij przechylać biodra raz na lewą, raz na prawą stronę. Wytrzymaj 30-45 sekund.

Ćwiczenie czwarte

Wróć do leżenia na plecach, ręce ułóż wzdłuż ciała. Następnie unieś nogi nieco nad podłogę i wykonaj poziome nożyce. Pilnuj, aby brzuch był cały czas napięty. Kontynuuj przez 30-45 sekund.

Więcej o: