Ewa Chodakowska rozprawia się z podjadaniem w ciągu dnia. Podała pięć najczęstszych błędów w diecie

Ewa Chodakowska z pomocą dietetyczek wyjaśniła na Instagramie, dlaczego czasem dopada nas głód między posiłkami. Co robimy źle? Przez co organizm domaga się dodatkowych kalorii?

Ewa Chodakowska oprócz przydatnych live'ów z treningami podrzuca obserwatorom na social mediach dietetyczne ciekawostki, które mogą pomóc rozwikłać, jakie zdrowe zmiany wprowadzić w diecie, aby poczuć się lepiej. Trenerka, razem z dietetyczkami, opracowała listę pięciu najczęściej popełnianych błędów, które prowadzą do tego, że robimy się głodni zaraz po zjedzeniu śniadania czy obiadu.

Zobacz wideo Ewa Chodakowska pokazała różne wersje swojego brzucha

Ewa Chodakowska tłumaczy, skąd się bierze chęć podjadania między posiłkami

Odpowiednie dobranie składników odżywczych nie zawsze jest łatwym zadaniem. Zwłaszcza w momencie, kiedy przechodzimy na dietę i planujemy schudnąć ograniczając porcje, czy wyłączając z menu pewne produkty. Na co zwrócić uwagę, jeśli zauważymy, że coś robimy nie tak i nagle dopada nas głód mimo że niedawno coś jedliśmy?

Dieta bananowa - czy działa?Trzydniowa dieta bananowa - na czym polega? Czy warto jeść banany? Ile kalorii ma banan?

Zbyt duży deficyt kaloryczny

To chyba najczęściej popełniany przez nas błąd, o którym wspomniała Chodakowska. Zbyt duże ograniczanie jedzenia w celu zrzucenia wagi powoduje, że będziemy czuć się nie tylko wiecznie głodni, lecz także słabi i ospali. Nagłe zejście z, przykładowo, 3000 kilokalorii do zaledwie 1500 jest bardzo nierozsądnym i szkodliwym dla zdrowia pomysłem. 

Jeśli jesteś na restrykcyjnej diecie, w której dostarczasz sobie zbyt mało energii, możesz mieć pewność, że uczucie głodu będzie ci towarzyszyło bez ustanku - słusznie ostrzega Ewa.

Jeśli sami nie jesteśmy w stanie określić, ile dokładnie wynosi nasze zapotrzebowanie, zwróćmy się o pomoc do specjalisty.

Mała ilość wody

Trenerka napomina, że głód bardzo łatwo jest pomylić z pragnieniem. Jeżeli nie pijemy odpowiedniej ilości płynów, dużo częściej będziemy odczuwać głód, w skutek czego zjemy więcej niż powinniśmy. Dzienne zapotrzebowanie na płyny to ok. 30 ml na kilogram masy ciała.

Kourtney Kardashian zachęca do korzystania z saunyKourtney poleca saunę w roli zabiegu zdrowotno-pielęgnacyjnego. Jak działa?

Zbyt krótki sen

Niedobór snu może prowadzić do nadmiernego apetytu w ciągu dnia, z uwagi na zaburzenie hormonów odpowiedzialnych za uczucie sytości. Z tego powodu osoby, które wiecznie niedosypiają, znacznie częściej sięgają po przekąski (a zwłaszcza po te z cukrem, które spowodują na moment nagły wzrost energii). Sen powinien trwać przynajmniej siedem godzin, aby organizm miał czas na regenerację i zasłużony odpoczynek.

Zbyt mało owoców i warzyw 

Owoce i warzywa to skarbnica błonnika pokarmowego, który pęcznieje w żołądku oraz opóźnia jego opróżnianie, dając w ten uczucie sytości na dłużej! Według dietetyków, powinniśmy zjadać 25 gramów błonnika dziennie.

Nieodpowiednia ilość białka

Białko ma świetny wpływ na sytość oraz kontrolę nad głodem. Chodakowska radzi, aby białko znalazło się w każdym posiłku. Składnik ten znajdziemy m.in. w mięsie, rybach, jajach oraz warzywach strączkowych.

Więcej o: