Co jeść przed treningiem? Wszystko zależy od rodzaju ćwiczeń. Poznaj wskazówki eksperta

Wybierasz się na trening i chcesz coś wrzucić na ząb? Zobacz, co najlepiej sprawdzi się przed twoimi ulubionymi ćwiczeniami.

Jeżeli zaczynasz dzień od treningu, dobrze jest zjeść przed coś odpowiedniego, co dostarczy zastrzyku energii i porcji przydatnych składników odżywczych. Co wybrać? Wszystko zależy od tego, jaką formę treningu wybieramy.

Zobacz wideo Kate Hudson drżą mięśnie podczas intensywnego treningu

Najlepsza przekąska przedtreningowa

Krótkie cardio o wysokiej intensywności

Katey Davidson, kanadyjska dietetyczka, w rozmowie z "Eat This, Not That" tłumaczy, że przed ćwiczeniami cardio, trwającymi do 30-45 minut, najlepiej jest zjeść coś z porcją węglowodanów. Przekąskę zjadamy na około 30-60 minut przed treningiem. Możemy sobie pozwolić na np. tosty z masłem orzechowym, szejk z napojem roślinnym lub dojrzałego banana.

Joanna Przetakiewicz poleca treningi na świeżym powietrzuPrzetakiewicz pręży muskuły: Kto powiedział, że ćwiczyć trzeba na siłowni?

Dłuższy trening cardio

Ponadgodzinny bieg dobrze jest poprzedzić węglowodanami i białkiem. Najlepszą potrawą według dietetyczki będzie jajecznica i tosty, bajgiel z serem lub koktajl owocowy z białkiem w proszku.

Dłuższy trening o niższej intensywności

Wybierasz się na dłuższy spacer lub zajęcia z jogi? Najpierw zjedz dwa jajka, filiżankę twarogu lub pół batona proteinowego. Przed takimi zajęciami najważniejsze jest białko, które zapewni uczucie sytości.

Anna Lewandowska poleca dietę DASHLewandowska o diecie DASH. Warto jej spróbować? Trenerka widzi kilka powodów

Trening siłowy

Taki rodzaj aktywności wymaga zużycia dużo większych pokładów energii. Z tego względu absolutnie nie powinniśmy ćwiczyć na pusty żołądek. Przed treningiem siłowym dobrze jest zjeść zbilansowany posiłek, składający się z białka oraz węglowodanów. Kombinację spożywamy na godzinę przed planowanymi zajęciami. Kanadyjska dietetyczka poleca grecki jogurt z owocami, kanapki z jajkiem i płatki owsiane.

Więcej o: