Anna Lewandowska o diecie DASH. Warto jej spróbować? Trenerka zwróciła uwagę na kilka cennych działań

Anna Lewandowska postanowiła przyjrzeć się diecie DASH, o której głośno mówi coraz więcej specjalistów. Jak się okazuje, mają ku temu wiele ważnych powodów.

Anna Lewandowska co pewien czas umieszcza na blogu posty dotyczące dietetycznych nowinek. Tym razem przyszedł czas na metodę żywienia, która przez wielu naukowców uważana jest za jeden z najzdrowszych wyborów. Co warto wiedzieć o diecie DASH?

Zobacz wideo Anna Lewandowska pokazała swój cellulit. Odpowiada fance: Co z nim zrobić? To proste!

Anna Lewandowska rozprawia się z dietą DASH

Zalety diety DASH

Trenerka powołała się na wyniki badań, które wykazały kilka istotnych zalet stosowania tej diety. Anna przekazuje, że dzięki zastosowaniu DASH:

  • obniża się ciśnienie;
  • minimalizuje się ryzyko rozwoju chorób serca;
  • spożywane produkty pozytywnie wpływają na profil lipidowy;
  • ogranicza się ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, raka jelita grubego i depresji;
  • poprawiają się funkcje poznawcze;
  • może wydłużyć się długość życia.

Lewandowska dodaje, że może pomóc w czasie terapii zespołu metabolicznego. Dodatkowo warto wiedzieć, że ten model odżywiania nadaje się dla różnych grup wiekowych. Z diety DASH mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli oraz osoby starsze.

Jak samodzielnie zrobić dezodorant?Zrób własny dezodorant! Zdrowszy dla ciebie i środowiska

Co wchodzi w menu diety DASH?

Pierwszą cechą, która rzuca się w oczy, jest podobieństwo DASH do diety śródziemnomorskiej. Do niskoprzetworzonych produktów spożywczych, stosując tę metodę, dołączamy do jadłospisu:

  • warzywa i owoce, które dostarczą nam cennych witamin, składników mineralnych oraz flawonoidów;
  • białko pochodzenia roślinnego, czyli m.in. nasiona roślin strączkowych, orzechy i nasiona;
  • ryby, które są źródłem cennych kwasów tłuszczowych omega-3;
  • produkty zawierające potas, magnez i wapń (czyli np. niskotłuszczowe produkty mleczne);
  • produkty, które dostarczą wielo- i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (m.in. orzechy, nasiona, pestki, awokado, oleje roślinne).

Trening hiit jest bardzo intensywny i wymagający dla organizmuJak często można wykonywać HIIT? Uważajmy na skutki przetrenowania

W diecie DASH nie znajdziemy soli, której nadmiar jest bardzo szkodliwy dla zdrowia. Przyprawę zastępujemy świeżymi ziołami. Kolejną ważną zasadą jest ograniczenie czerwonego mięsa. Z diety wyłączamy produkty pszenne, surowe mleko krowie, cukier oraz wszelkie przetworzone produkty oraz te, które zawierające tłuszcze trans.

Więcej o: