Zastanawiasz się nad tenisem? Oto sześć powodów, dla których warto zapisać się na trening

Tenis wydaje ci się interesujący, ale ciągle wahasz się, czy zdecydować się na zajęcia? Oto zalety tego sportu, które powinny pomóc ci podjąć decyzję.

Tenis ma wielu zwolenników i często staje się dla grup przyjaciół sposobem na aktywne spędzanie wolnego czasu. To również świetny sport dla osób, które chcą popracować nad koordynacją. Ma też wiele innych zalet. Oto te, które zwróciły naszą uwagę.

Zobacz wideo Jak wyglądają treningi Igi Świątek? Tenisistka pokazuje kulisy przygotowań na Instagramie

Tenis - piękny sport, który niesie wiele korzyści dla zdrowia

Tenis to trening, podczas którego pracuje całe ciało. Sport wymaga też odpowiedniego skupienia, dzięki czemu razem z mięśniami wyćwiczymy koncentrację i spostrzegawczość. Co warto wiedzieć przed wybraniem się na kort, jeżeli wciąż nie jesteśmy do końca przekonani?

Wspiera funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego 

Każdy rodzaj aktywności aerobowej wzmacnia serce. Skakanie w celu uzyskania idealnego zamachu, bieganie po korcie oraz pogoń za uciekającymi piłkami to tylko niektóre z czynności, które zwiększają tętno podczas gry w tenisa. Wraz ze wzrostem tętna nasz oddech staje się głębszy i szybszy - w ten sposób przepływ tlenu i krwi przyspiesza w całym ciele, a to wszystko przyczynia się do wzmocnienia układu sercowo-naczyniowego.

Wiosłowanie hantlamiNa czym polega trening 10-3-45? Trzy intensywne rundy ćwiczeń z hantlami

Wspomaga odchudzanie 

Angażowanie się w intensywne ćwiczenia aerobowe może również pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Każdy trening to możliwość spalenia nawet do kilkuset kalorii!

Zwiększa zakres ruchu

Kołysanie i sięganie w tenisie są doskonałymi sposobami na zwiększenie zakresu ruchu. Te dynamiczne, rozciągające ruchy wzmacniają stawy, mięśnie i ścięgna. Pamiętajmy, aby przed wyjściem z rakietą na kort zrobić krótką rozgrzewkę!

Poprawia równowagę

Dobra równowaga jest koniecznością w tenisie (przynajmniej, jeśli nie zamierzamy przewracać się za każdym razem, gdy pochylamy się na bekhend). Używając rakiety, trenujemy ciało, aby utrzymać równowagę podczas uderzania i serwowania z tzw. dwustopowym przedłużeniem ramienia.

płaski brzuchJak skutecznie walczyć z "oponką" na brzuchu? Wystarczy zastosować te zasady

Zmniejsza ryzyko osteoporozy

Chociaż możesz pomyśleć, że ćwiczenia zwiększają ryzyko złamań, w rzeczywistości jest odwrotnie. Według National Institutes of Health wiele rodzajów ćwiczeń pomaga zapobiegać osteoporozie – zwłaszcza ćwiczenia z obciążeniem. W tenisie za każdym razem, gdy podnosisz rakietę, pracujesz przeciwko grawitacji. Ta siła wywierana na twoje kości pomaga im rosnąć w siłę. 

Zapewnia interakcję społeczną

Społeczny aspekt meczu tenisowego z przyjacielem może również wpłynąć na... zdrowie fizyczne. Badania powiązały izolację społeczną z wysokim ciśnieniem krwi, zwiększonym ryzykiem zachorowania na raka oraz większym ryzykiem zgonu z powodu chorób serca.

Więcej o: