Anna Lewandowska radzi, jak unikać podjadania. Trenerka zwraca uwagę na zawartość białka w diecie

Anna Lewandowska postanowiła omówić pewien ważny składnik diety, który ma duży wpływ na uczucie sytości. Dzięki niemu zmniejszymy ochotę na pojadanie między posiłkami.

Anna Lewandowska poruszyła temat tego, że niektóre posiłki sycą nas na znacznie dłużej, niż inne. Wynika to z prostej przyczyny, czyli zawartości poszczególnych składników odżywczych. Jak na sytość wpływa zawartość białka w posiłkach?

Zobacz wideo

Anna Lewandowska rozkłada białko na czynniki pierwsze

Trenerka podeszła do tematu od strony śniadań. Jak przyznaje, dostaje mnóstwo pytań na temat tego, jak powinien wyglądać pierwszy posiłek. Lepszy będzie białkowo-tłuszczowy czy taki o dużej zawartości węglowodanów?

Odpowiedź jest trudna i jak zwykle zależna od waszych indywidualnych potrzeb. Z punktu widzenia sportowca ważna jest dla mnie w tej kwestii pora treningu i jego rodzaj. Jeśli planuję poranny trening wytrzymałościowy, na pewno chętniej zdecyduję się na owsiankę. Gdy zaś zamierzam ćwiczyć po południu, a rano czekają mnie inne obowiązki – korzystam często z opcji białkowo-tłuszczowej - tłumaczy Lewandowska.

Lily James zagra Pamelę AndersonLily James przeszła metamorfozę, aby wcielić się w Pamelę Anderson. Wow!

Do wyboru powinna nas przekonać jeszcze jedna ważna sprawa, a mianowicie poziom sytości. 

Spośród trzech makroskładników, białko odznacza się najwyższą zdolnością sycącą. Jak wykorzystać ten fakt w praktyce? Jeśli wiecie, że czeka was dłuższy okres, kiedy nie będziecie mogli spożyć kolejnego posiłku, warto rano przygotować danie o wyższej zawartości białka, tak abyście czuli się syci na długie godziny. Może być to przydatne także dla osób, które mają problem z podjadaniem w ciągu dnia – głodni zawsze chętniej ulegamy pokusie - czytamy na hpba.pl

Chloe Ting przedstawia rewelacyjny trening na brzuchRewelacyjny dziesięciominutowy trening brzucha. Ćwiczenia Chloe Ting to petarda!

Anna powołała się również na wyniki badań amerykańskich naukowców, którzy sprawdzili, jak wysokobiałkowe śniadania wpływają na odczuwanie apetytu w ciągu dnia oraz chęć podjadania niezdrowych przekąsek. Wyniki tych badań są dość zaskakujące - wysokobiałkowe śniadania podnoszą naszą sytość, dzięki zmniejszeniu aktywności tej części mózgu, która odpowiada za uczucie głodu. Trzeba przyznać, że to obiecujące odkrycie, które może nam pomóc w lepszym planowaniu posiłków!

Więcej o: