Dlaczego warto pływać? Po przeczytaniu nabierzesz ochoty na wodne szaleństwa

Basen może nie tylko skutecznie nas ochłodzić, lecz także pozytywnie wpłynąć na sylwetkę i samopoczucie. Jakie korzyści niesie regularne pływanie?

Kąpiele w basenach pomagają przetrwać upalne dni - woda umożliwia schłodzenie i błogi relaks. Bardzo często pływanie, jeśli podejdziemy do tematu systematycznie, staje się dużą przyjemnością i przekształca się w długotrwały nawyk. I bardzo dobrze! Taki trening ma wiele korzyści, z których każdy powinien sobie zdawać sprawę.

Zobacz wideo Julia Wieniawa trenuje na domowej siłowni

Pływanie - najważniejsze zalety

Dr Deborah Lee z Dr Fox Online Pharmacy podała dla magazynu "Glamour" niezaprzeczalne powody, aby spróbować zacząć odwiedzać pływalnię regularnie. Temu treningowi powinny się przyjrzeć zwłaszcza osoby, które na co dzień prowadzą siedzący tryb życia. Takie funkcjonowanie zwiększa bowiem ryzyko chorób układu krążenia, cukrzycy czy nadciśnienia tętniczego. Osłabione zostają również mięśnie. Powodami, aby rozpocząć regularne treningi na basenie są m.in.:

  • Korzystny wpływ wody na stawy. Osoby, które cierpią z powodu zwyrodnienia, dzięki temu, że woda przejmuje ciężar ciała i zmniejsza tym samym nacisk na wspomniane stawy, będą odczuwać mniejszy dyskomfort.
  • To świetny trening aerobowy dla osób w każdym wieku.
  • Poprzez pokonywanie oporu wody, pracujemy nad swoimi mięśniami.
  • Ćwiczymy wydajność serca i płuc.
  • Zmniejsza się tkanka tłuszczowa.
  • Regularne pływanie obniża poziom stresu i pomaga w walce z depresją.

Rodzaje treningów aerobowychAktywność fizyczna sposobem na migrenę? Zwróć uwagę na te ćwiczenia

Jak często pływać? Przydatne informacje w pigułce

Specjaliści twierdzą, że nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Przyjmuje się jednak, że 30-minutowa sesja pływania odpowiada 150 minutom treningu o umiarkowanej intensywności. Wiele klubów fitness poleca, aby wykonywać 20-minutowe sesje pływania od trzech do pięciu razy w tygodniu. Jeżeli jednak jesteśmy wprawionymi graczami, spokojnie możemy sobie zajęcia wydłużyć do pół godziny i skrócić liczbę treningów do dwóch, trzech tygodniowo. Warto pamiętać, że średnio podczas pływania przez godzinę spalamy do 700 kalorii! To może być świetna dodatkowa motywacja do tego, aby wypróbować ten sport samemu i zobaczyć, jakie przyniesie efekty.

Fabiana przez tydzień wykonywała treningową rutynę Kourtney KardashianKourtney Kardashian ma absurdalną treningową rutynę, która... działa

Więcej o: