Ćwiczenia na obolałą szyję - kilka treningów rozciągająco-wzmacniających, które przyniosą ulgę

W ferworze ćwiczeń, kiedy skupiamy się na bicepsach, tricepsach, pośladkach czy udach, często zapominamy, jak ważne do naszego funkcjonowania są mięśnie zlokalizowane wokół szyi i karku.

Każdy z nas doznał kiedyś poczucia dyskomfortu w okolicy karku, zwłaszcza, jeśli dużo czasu spędzamy w jednej pozycji. Niedopasowane krzesło do biurka lub po prostu zbyt długi czas przebywania na siedząco skutkuje okropnymi bólami. Sprawę można jednak załagodzić, dzięki kilku prostym ćwiczeniom.

Zobacz wideo Julia Wieniawa trenuje na domowej siłowni

Sposoby na obolałą szyję - co zrobić, aby poczuć ulgę?

Metoda pierwsza - joga szyi

Proste ćwiczenia, które rozciągną górny odcinek pleców oraz kark i szyję sprawią, że napięcie z tych partii ciała zniknie. Bardzo ważne jest, aby pamiętać o regularności wykonywanych treningów. Naszą sprawdzoną propozycją jest film instruktażowy od Adriene, która w dokładny sposób prezentuje, jak wykonać poszczególne ruchy, które przyniosą nam ulgę.

 

Metoda druga - stretching we wszystkich kierunkach

Fizjoterapeutka dr Jo pokazuje na swoim kanale YouTube wszystkie przydatne ćwiczenia, które pomogą w walce z problematycznymi napięciami. Specjalistka radzi, aby wykonywać ruchy we wszystkich kierunkach, łagodząc w ten sposób skurcze i uczucie sztywności. Jeśli jednak mimo regularnych treningów nie widzimy poprawy - czas udać się do właściwego lekarza.

 

Metoda trzecia - odpowiedni trening siłowy

Dość zaskakująca informacja, ale potwierdzona odpowiednimi badaniami. Trening siłowy może pomóc w walce z przewlekłym bólem szyi. W erze cyfrowej znajdziemy mnóstwo pomocnych ćwiczeń, koncentrujących się na szyi i ramionach (te działają najlepiej). Ciekawą propozycję ma na przykład kanał HASfit, gdzie podczas piętnastu minut wykonamy pozycje wzmacniające szyję.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA