Chlorella i spirulina. Czym różnią się te dwa popularne superfoodsy? Który jest lepszy?

Niebieskie i zielone smoothies opanowały media społecznościowe. Swoje kolory zawdzięczają właśnie algom. Dlaczego warto sięgać po ten produkt?

Niebiesko-zielone algi stanowią podstawę do niesamowicie apetycznych koktajli oraz smoothie bowlów. Jednak tajemniczy składnik, który nadaje niezwykłych kolorów jest czymś więcej, niż barwnikiem. Jakie właściwości mają te dwa najpopularniejsze gatunki alg i czym się różnią?

Zobacz wideo Zielone smoothie na 3 sposoby

Chlorella i spirulina - jakie są między nimi różnice?

Główna różnica w tych dwóch gatunkach alg rozgrywa się na poziomie komórkowym. Chlorelly mają formę kulistą, a spiruliny spiralną. Chlorella ma intensywnie zieloną barwę, podczas gdy spirulina posiada bardziej niebieskozielony odcień. Jeśli mówimy zaś o witaminach i minerałach wchodzących w skład dwóch superfoodsów,spirulina zawiera m.in.:

  • białko;
  • witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9);
  • witaminę E;
  • witaminę K;
  • żelazo;
  • mangan;
  • magnez;
  • potas;
  • cynk.

Dla porównania, najcenniejszymi składnikami chlorelli są:

  • białko;
  • błonnik;
  • witamina A;
  • witamina B1, B2, B3;
  • cynk;
  • żelazo;
  • fosfor;
  • magnez.

Chlorella i spirulina - właściwości wspólne

Oba gatunki alg wykazują jednak sporo podobnych działań. Bez wątpienia przyczyniają się do wzmocnienia układu odpornościowego, poprawy siły i wytrzymałości, obniżania cukru we krwi. Cenne minerały i witaminy wspomagają też leczenie anemii, regulują ciśnienie krwi, poziom cholesterolu. Dobrze jest też pamiętać o ich właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych.

Chlorella i spirulina - co wybrać?

Obie algi dostarczą nam wiele ważnych składników odżywczych, Jeżeli zastanawiamy się nad wyborem, zależy on przede wszystkim od naszych oczekiwań. Kiedy przede wszystkim nastawiamy się na oczyszczenie organizmu z toksyn oraz dodanie do diety większej ilości błonnika - sięgnijmy po chlorellę. Jeśli jednak wolimy postawić na silniejsze działanie antyoksydacyjne, mamy problemy z nasilającą się alergią, a także chcemy dodać więcej białka - lepszym wyborem będzie spirulina.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.