Euro 2020 - kibicuj ze smakiem! Oto pyszne przekąski w wersji fit. Idealne na sportowe emocje

Kibicowanie ulubionym drużynom przed telewizorem nie może się obejść bez czegoś na ząb. Dziś polecamy wam dietetyczne, ale równie smaczne przekąski, które znikną ze stołu w mgnieniu oka!

Jeżeli tylko uważnie śledzimy mecze Euro 2020 i nie zamierzamy przegapić ani jednego starcia, z pewnością przyda nam się smaczny prowiant. Jednak, aby zdrowo podejść do tematu, proponujemy pyszne przekąski w odmienionej wersji. Smak pozostaje, a kaloryczność znacznie obniżona! 

Zobacz wideo Reakcja Anny Lewandowskiej na zwycięstwo "Lewego"

Dietetyczne przekąski na Euro 2020

Chipsy z suszonych lub pieczonych warzyw i owoców

Na szybką przekąskę będzie nadawać się marchewka, buraki, jabłka i banany. Wystarczy dodać do wybranych składników odpowiednie przyprawy i wstawić je do piekarnika. Naszym top wyborem są chipsy z marchewki, do których potrzebujemy:

  • 500 gramów marchwi;
  • odrobiny soli;
  • słodkiej i ostrej papryki w proszku;
  • łyżki oliwy z oliwek.

Kroimy marchew na drobne plasterki lub słupki. Mieszamy z oliwą i przyprawami. Rozkładamy na dużej blaszce wyłożonej papierem. Pieczemy w 150 stopniach przez 40 minut. Jeżeli decydujemy się na chipsy owocowe, nie dodajemy żadnych przypraw. Pieczemy je tylko, oczywiście kroimy wcześniej w drobne plasterki.

Kombucha - samo zdrowie?Kombucha to jeden z najpopularniejszych instagramowych napojów. Czy jest zdrowa?

Pieczona ciecierzyca w przyprawach

Jeżeli jeszcze jej nie próbowaliście - to pozycja obowiązkowa! Ciecierzyca w przyprawach prosto z piekarnika to idealna przekąska na długie, emocjonujące mecze. Wystarczy, że przygotujesz:

  • 300 gramów suchej ciecierzycy;
  • łyżkę oleju rzepakowego;
  • odrobinę soli;
  • mieloną paprykę wędzoną słodką i ostrą.

Namocz ciecierzycę przez noc, następnego dnia ugotuj do miękkości (bez przykrycia, w osolonej wcześniej wodzie). Następnie dokładnie odsącz ciecierzycę z nadmiaru wody, wymieszaj z olejem i przyprawami. W międzyczasie rozgrzej piekarnik do dwustu stopni. Piecz przysmak przez pół godziny.

Yvonne Simone, Kate Bock, Jasmine SandersDomowy trening modelek. W te akcesoria do ćwiczeń warto zainwestować

Nuggetsy w wersji fit bez tłuszczu

To chyba nasz dzisiejszy faworyt - pyszne, sycące i do tego bez niepotrzebnego nadmiaru tłuszczu! Do przygotowania potrzebujemy:

  • kilogram piersi z kurczaka;
  • cztery ząbki czosnku;
  • 100 mililitrów jogurtu naturalnego;
  • sól i pieprz do smaku;
  • łyżeczka słodkiej papryki;
  • dwa jajka;
  • płatki kukurydziane.

Piersi z kurczaka kroimy w cienkie paski, przekładamy do miski, dodajemy jogurt, czosnek roztarty z solą na papkę, pieprz oraz słodką paprykę. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na co najmniej trzy godziny, a najlepiej na całą noc, aby mięso się porządnie zamarynowało. Po wyznaczonym czasie do miski wbijamy jajka i ponownie wszystko mieszamy. Rozgniatamy płatki kukurydziane i obtaczamy w panierce każdy kawałek mięsa. Przekładamy przygotowanego kurczaka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy przez pół godziny w 180 stopniach.

Więcej o: