Ewa Szabatin namawia do odkrywania nowych smaków i pokazuje fanom, jak przygotować mujadarę

Ewa Szabatin uwielbia odkrywać skarbnicę kuchni świata. Tym razem celebrytka postanowiła podzielić się szybkim i odżywczym pomysłem, zaczerpniętym z Bliskiego Wschodu.

Jeżeli naszła was ochota na kulinarne podróże, radzimy zajrzeć na instagramowy profil Ewy Szabatin. Niedawno pojawił się tam przepis na danie, które przeniesie nas na Bliski Wschód. Jeśli tylko lubicie posmak kminku, koniecznie zapiszcie sobie to danie na swojej liście!

Zobacz wideo Ewa Szabatin zachęca do wypróbowania kuchni Bliskiego Wschodu

Ewa Szabatin zachęca do odkrywania nowych smaków

Celebrytka uwielbia testować nowe przepisy, by potem wracać ze sprawdzonymi pomysłami na oryginalne dania do swoich obserwatorów. Ewa bardzo lubi wprowadzać trochę egzotyki. Tym razem postawiła na szybką pełną witamin potrawę o nazwie mujadara. Przygotujecie ją w kilku prostych krokach!

Lexi schudła dzięki diecie roślinnejOd zaburzeń odżywiania do zdrowej równowagi. Lexi pomogła dieta roślinna

Składniki

  • trzy szklanki ugotowanego ryżu;
  • pięć ząbków czosnku;
  • jedna łyżeczka kminku;
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek (Ewa użyła oleju kokosowego);
  • dwie szklanki ugotowanej soczewicy;
  • trzy szklanki cebuli pokrojonej w plastry;
  • sól i pieprz do smaku;
  • opcjonalnie pół szklanki drobno posiekanej pietruszki.

Ćwiczenia w domu nie wymagają specjalnego sprzętuZ kim warto ćwiczyć? Robimy przegląd fitnessowych kanałów na platformie YouTube

Przygotowanie

Najpierw rozgrzej patelnię z 1/3 szklanki oliwy z oliwek lub oleju kokosowego. Upewnij się, że olej jest gorący, i wtedy dodaj cebulę, którą smaż przez piętnaście minut. Mieszaj, aż warzywo ulegnie karmelizacji, dopraw solą i pieprzem. W międzyczasie podgrzej kolejną patelnię z oliwą lub olejem kokosowym, dodaj pokrojony czosnek i podsmażaj przez minutę. Możesz też wykorzystać do dania jedną patelnię, tak jak zrobiła to Szabatin. Jak czosnek się odpowiednio podsmaży, a cebula skarmelizuje, dodaj kminek, ugotowany ryż i soczewicę. Dopraw wszystko solą i pieprzem i duś przez kolejne cztery minuty. Dodaj cebulę (jeśli używałeś dwóch patelni) i opcjonalnie pietruszkę. Serwuj z ulubionym hummusem domowej roboty.

Więcej o: