Jak w prosty sposób ułatwić sobie trening? Trzy sposoby na szybkie uproszczenie popularnych ćwiczeń

Jeżeli dopiero rozpoczynasz regularne treningi lub w statnim czasie masz wrażenie, że się lekko przetrenowałaś, spróbuj wprowadzić drobne zmiany, które ułatwią dotrwanie do końca ćwiczeń.

Czasami trudno jest znaleźć motywację do treningów. Zwłaszcza jeśli mamy spadek formy i normalny plan treningowy zdaje się nie do pokonania. Dlatego warto mieć przygotowany plan awaryjny, który pomoże nam ukończyć trening, ale jednocześnie nie przemęczy naszego organizmu.

Zobacz wideo Intensywny domowy trening Jenny Dewan

Trzy sposoby na uproszczenie treningu

Popularna trenerka, zgodziła się podać kilka wskazówek dla czytelników "Inquirer". Ashley Blake Greenblatt jest certyfikowaną trenerką i postanowiła zwrócić uwagę na ćwiczenia, z którymi z całą pewnością zetknęła się większość z nas.

Deski

To jedno z tych ćwiczeń, które budzi skrajne emocje. Jeżeli masz problemy z utrzymaniem pozycji przez wskazany czas, spróbuj wprowadzić nieco... ruchu. Po przyjęciu pozycji wyskocz stopami tak, aby rozstawić nogi nieco szerzej, niż na szerokość bioder. Następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zrób kilka powtórzeń - zobaczysz, że sekundy poświęcane na to ćwiczenie miną zdecydowanie szybciej!

Przysiady

Choć chyba nie ma nic prostszego, niż zrobienie przysiadów, okazuje się, że wiele osób robi je w niewłaściwy sposób! Do tego, duża liczba powtórzeń przysiadów może sprawić, że poczujemy w końcu dyskomfort w wybranych partiach ciała. Ashley radzi, aby zmodyfikować pozycję w kilku prostych krokach - zamiast podnoszenia się do wyprostowanej pozycji, schodzimy najpierw jednym potem drugim kolanem na podłogę. Cały czas pilnujemy wyprostowanego kręgosłupa, aby nie przeciążyć pleców. Ręce zakładamy za głowę.

Burpees

Przed nami kolejne ćwiczenie budzące skrajne odczucia. Jeżeli z pewnych powodów nie możemy skakać, zamiast wyskakiwać, spokojnie przykucnij i odstaw nogi z tej pozycji do pozycji deski. Tym samym sposobem przejdź z deski do kucania a następnie wstań i wyprostuj ciało.

Więcej o:
Copyright © Agora SA