Czujesz ciągłe zmęczenie? Odpowiednie odżywianie może ci pomóc w nabraniu energii

Na nasze samopoczucie składa się wiele czynników. Jeżeli ciągle odczuwamy zmęczenie, może to być sygnał, że brakuje nam pewnych składników odżywczych. Warto wtedy bliżej przyjrzeć się swojej diecie.

Poczucie ciągłego zmęczenia może nieźle przytłaczać. Zwłaszcza, jeśli wydaje nam się, że dostarczamy właściwą dawkę snu, często przebywamy na świeżym powietrzu i trudno nam znaleźć przyczynę złego samopoczucia. Zmęczenie może być też reakcją organizmu na to, że dostaje zbyt mało niektórych witamin i minerałów. Gdzie ich szukać? 

Zobacz wideo Szadkowska: Wegetarian przybywa w Polsce i na świecie

Dieta na zwiększenie energii - włącz te produkty do diety

Banany

To doskonałe źródło złożonych węglowodanów, potasu, witaminy B6, witaminy C oraz manganu czyli składników, które pomagają zwiększyć poziom energii. Banany są również bogate w błonnik, który jest powoli trawiony, uwalniając energię do krwiobiegu w stałym tempie.

Jogurt grecki

Jogurt typu greckiego zawiera laktozę, która szybko podnosi poziom energii. Podobnie działa zawarta w produkcie witamina B12 - jej niedobór to jedna z częstych przyczyn złego samopoczucia.

Bridie Wilkins podjęła się dwutygodniowego wyzwania"Robiłam brzuszki rowerowe przez dwa tygodnie" - jakie są efekty wyzwania?

Orzechy

Czujesz zmęczenie? Weź garść orzechów! Zawierają wszystkie główne makroelementy: białko, węglowodany oraz tłuszcze. To świetna przekąska, wypełniona po brzegi ważnymi składnikami odżywczymi. Oprócz wspomnianej trójki, w orzechach znajdziemy też witaminę E, kwasy tłuszczowe omega-3, błonnik i nienasycone tłuszcze. 

Matcha

Połączenie kofeiny z L-teaniną w zielonej herbacie typu matcha to doskonały wybór dla zapewnienia stabilnego i długotrwałego zastrzyku energii. Wykazano, że obecność L-teaniny w matchy zwiększa produkcję substancji chemicznych w mózgu, takich jak dopamina i serotonina, które poprawiają skupienie i czujność.

Kate Middleton ma nietypowe żywieniowe zachciankiUlubione przysmaki Kate Middleton. Księżna ma dość nietypowe smaki

Ciemna czekolada

Gorzka czekolada zawiera kofeinę i teobrominę, które podnoszą poziom energii. Teobromina jest stymulantem (podobnym do kofeiny), który dodaje energii w łagodniejszy i trwalszy od kofeiny sposób.

Jajka

Jajka są dobrym źródłem żelaza. Nasze organizmy potrzebują żelaza do produkcji hemoglobiny, czyli cząsteczki w czerwonych krwinkach, która przenosi tlen do reszty ciała. Kiedy poziom żelaza jest niski, twoje komórki nie otrzymują potrzebnego im tlenu, co sprawia, że czujesz się zmęczony. Dlatego bardzo ważne jest, aby zadbać o poziom tego pierwiastka.

Więcej o: