Lubisz spacerować? Dowiedz się, jak połączyć przyjemne z pożytecznym. Tak marsz stanie się efektywnym treningiem

Spacer może być świetną formą ćwiczeń cardio. Dodatkowo jeśli umiejętnie podkręcimy nasze chodzenie, spalimy zdecydowanie więcej kalorii.

Treningi cardio wzmacniają serce i nasz układ oddechowy. Długie spacery również zaliczamy do tej grupy aktywności fizycznej. Zdrowe nawyki możemy trochę ulepszyć, wprowadzając kilka niewielkich, aczkolwiek znaczących zmian. Jak sprawić, aby wyciągnąć ze spacerów jeszcze więcej? Jest kilka sposobów.

Zobacz wideo Anna Dziedzic pokazuje, jak poprawnie wykonać popularne ćwiczenia

Specjaliści mają kilka wskazówek dla wprawionych wędrówkowiczów

Postaraj się udoskonalić swój krok

Poważnym błędem podczas chodzenia dla spalenia kalorii jest wykonywanie zbyt dużych kroków. Ogromne kroki, które robimy, aby chodzić szybciej, zamiast pomóc, mogą zaszkodzić naszym kolanom oraz plecom. Trzymajmy się naturalnej dla siebie długości kroku. W celu podkręcenia efektów możemy jedynie zwiększyć tempo chodzenia.

Halle Berry opowiada o diecie ketoBerry stosuje keto od 30 lat. Dieta pomaga przy cukrzycy i spowalnia starzenie

Przed wędrówką wzmocnij mięśnie rdzenia

Wzmocnienie kręgosłupa może sprawić, że będziemy w stanie pokonywać dłuższe dystanse. W ciągu tygodnia starajmy się podczas ćwiczeń uwzględniać mięśnie brzucha oraz mięśnie okalające kręgosłup, czyli tzw. core.

Eksperymentuj z interwałami

Zmiana tempa podczas chodzenia sprawi, że ciało będzie miała ciągle przed sobą pewne wyzwanie. Wprowadzenie interwałów podczas chodzenia zaskakująco dobrze wpływa na spalanie kalorii i podkręca metabolizm.

Trening Kelly GaleJak modelki dbają o sylwetkę? Niby tylko cztery ćwiczenia, a mięśnie brzucha płoną

Zwróć uwagę na podłoże

Ciągłe spacerowanie po płaskiej nawierzchni nie tylko nie przynosi zadowalających efektów, lecz także może powodować poważne kontuzje! Zwłaszcza jeżeli lubimy truchtać (bieganie po asfalcie to naprawdę najgorsza rzecz, jaką można sobie zafundować). Dlatego tak ważne jest, aby maszerować po terenach leśnych, pagórkach i zróżnicowanej nawierzchni. Pracuje wtedy ( a do tego w naturalnych warunkach) cała stopa; mięśnie, stawy oraz więzadła. 

Więcej o: