Dieta DASH to nie tylko mniej centymetrów w talii. Pozytywnie działa na serce i pomaga w walce ze stresem

Świeże badania dotyczące diety DASH potwierdziły, że pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Co warto wiedzieć o tej metodzie?

W poniedziałek 24 maja "Journal of the American College of Cardiology" opublikował wyniki badań przeprowadzonych nad dietą DASH. Naukowcy już od dłuższego czasu przyglądali się temu modelowi odżywiania i w końcu mają potwierdzenie, że ma wiele pozytywów.

Zobacz wideo Big Boy walczył z otyłością. "Miałem problemy z poruszaniem się"

Dieta DASH - na czym polega?

Te opracowany przez amerykańskich naukowców plan przede wszystkim zakłada mocne zmniejszenie ilości soli w posiłkach, przy dziennej kaloryczności oscylującej w granicy 2000 kcal. Choć nie jest to typowa dieta odchudzająca, stosowanie się do jej zasad rzeczywiście pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Główna zasada głosi, że dziennie nie możemy zjadać więcej, niż pięć lub sześć gramów soli. Ograniczamy wszystkie niezdrowe przekąski i przetworzoną żywność. Stawiamy na świeże produkty i samodzielne przygotowywanie potraw.

Odchudzająca sassy waterOdchudzająca Sassy Water. Z czego się składa? Na czym polega kuracja?

Z menu wyłączamy m.in.:

  • konserwy;
  • wędliny;
  • soki warzywne;
  • płatki śniadaniowe;
  • niektóre przetwory mleczne, zawierające w składzie duże ilości sodu;
  • wszelkie słone przekąski;
  • sosy i dipy.

Zamiast białego sięgamy po razowe pieczywo. Biały ryż i makaron - brązowym. Zwiększamy za to porcję warzyw i owoców do czterech porcji dziennie. Jeśli chodzi o cenne białko, zalecane jest spożywanie nabiału i białego chudego mięsa. Bez obaw można też sięgać po ryby. Zalecane są też warzywa strączkowe, czyli np. fasola czy groch. Warto też zastąpić tłuszcze pochodzenia zwierzęcego tymi roślinnymi.

Witamina c sposobem na odchudzanie?Popularna witamina na wzmocnienie odporności może pomóc w odchudzaniu

Efekty stosowania diety DASH

Oczyszczenie organizmu z nadwyżki soli i konserwantów spowoduje, że nasza sylwetka się wysmukli. Ale to nie jedyny plus tej diety. Bardzo ważnym efektem jest obniżenie ciśnienia krwi oraz poziomu złego cholesterolu. W ten sposób zmniejszamy ryzyko wystąpienia zawału oraz miażdżycy. Profilaktyczne stosowanie diety DASH to również ochrona przed cukrzycą i otyłością.

Więcej o: