Siemię lniane czy nasiona chia? Jak wybrać dobry dla nas superfood?

Jeżeli kiedykolwiek szukałaś w sklepie superfoodsów, na pewno natrafiłaś na nasiona chia i siemię lniane. Oba produkty zawierają mnóstwo witamin. Co lepiej wybrać?

Nasiona chia od kilku lat biją rekordy popularności, jeśli chodzi o superfoodsy. Te niepozorne czarne ziarenka zawierają moc cennych składników odżywczych. Najczęściej dodajemy je do deserów. Nasiona lnu są z kolei rozpoznawalne po charakterystycznym orzechowym posmaku. Jakie są między nimi różnice?

Zobacz wideo Big Boy walczył z otyłością. "Miałem problemy z poruszaniem się"

Nasiona lnu czy chia - co lepiej wybrać?

Zarówno chia, jak i len posiadają dużo cennego błonnika, który zapewnia uczucie sytości na dłużej. Jednak należy tu zwrócić uwagę, że mamy dwa rodzaje tego składnika - rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Pierwszy z nich w większych ilościach znajdziemy w nasionach chia. W lnie przeważa błonnik nierozpuszczalny, który jest nieco inaczej przez nas trawiony.

Kelly Ripa od lat ćwiczy z Anną Kaiser50-letnia Kelly Ripa wrzuciła zdjęcie z treningu i zachwyca wysportowaną sylwetką

Oba superfoodsy świetnie radzą sobie z obniżaniem poziomu cukru we krwi, zapobiegając nagłym skokom, które wywołują uczucie głodu. Oba rodzaje nasion to również doskonałe źródła kwasów tłuszczowych, a w tym kwasu tłuszczowego omega-3. Według najnowszych badań jego obecność w diecie obniża ryzyko wystąpienia chorób serca. Nasiona lnu i chia dostarczą nam również:

  • cynk;
  • wapń;
  • magnez;
  • białko roślinne.

Ewa Szabatin podała ulubione wegańskie przepisyEwa Szabatin poleca wegańskie wersje ulubionych przysmaków. Musicie spróbować!

Jak widać, różnice między superfoodsami są praktycznie niezauważalne. Dietetycy podkreślają, że wybór między tymi konkretnymi dwoma sprowadza się do walorów smakowych. Nasiona lnu sprawdzą się u osób, które wolą intensywniejszy posmak. Chia dodawane do potraw będą z kolei praktycznie zawsze grać drugie skrzypce, pozwalając by w daniu na pierwszy plan wybiły się inne smaki. Drugim kryterium może być forma, w jakiej zamierzamy spożywać superfoodsy. Nasiona lnu znacznie łatwiej jest zmielić na sypki proszek, który bez problemu dodamy do pożywnych koktajli.

Więcej o: