Ewa Szabatin poleca proste wegańskie wersje ulubionych przysmaków. Ten gyros pokochają nawet mięsożercy!

Chcesz wypróbować kuchni roślinnej, ale obawiasz się, że ta zmiana pozbawi cię ulubionych przysmaków? Te przepisy od Ewy Szabatin wyprowadzą cię z błędu!

Ewa Szabatin promuje na swoim blogu zdrowy tryb życia. Celebrytka uwielbia kuchnię roślinną i stara się pokazać, że nie jest wcale tak ograniczająca możliwości, jak mogłoby się to wydawać. Ewa niedawno podrzuciła kilka prostych pomysłów, jak urozmaicić roślinne menu. Gyros i roślinna nutella to nasi ulubieńcy!

Zobacz wideo Szarlotka z kawą, czyli pyszny (i nietypowy) przepis

Wegańskie odpowiedniki ulubionych przysmaków - przepisy Ewy Szabatin

Wegański gyros

  • dwie łyżki oliwy z oliwek;
  • jedna średnia czerwona cebula (w plasterkach);
  • jedna łyżka zmiażdżonego czosnku;
  • 1/4 łyżeczki kminku;
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu;
  • 1/8 łyżeczki mielonych goździków;
  • 1/4 łyżeczki pieprzu czarnego mielonego;
  • pół łyżki suszonego oregano;
  • dwie łyżki pasty pomidorowej;
  • 400 g grzybów;
  • 1 i 1/3 szklanki marynowanych karczochów, odcedzonych i pokrojonych w ćwiartki;
  • dwie łyżki ciemnego sosu sojowego;
  • dwie łyżki syropu klonowego.

Składniki do serwowania:

  • sześć kawałków chleba pita;
  • kilka listków sałaty;
  • jeden pokrojony ogórek;
  • pół pęczka pokrojonych rzodkiewek;
  • kilka pokrojonych pomidorków cherry;
  • wegańskie tzatziki.

Codzienna porcja warzyw i owoców jest niezwykle ważna w naszej diecieZłam pięć nawyków i zobacz, jak szybko poprawi się twój metabolizm

Zacznij od rozgrzania piekarnika do 200 stopni. Na patelnię wlej oliwę z oliwek i wrzuć pokrojoną w plasterki czerwoną cebulę. Smaż, aż cebula zmięknie. Następnie dodaj zmiażdżony czosnek, kminek, cynamon, mielone goździki, czarny pieprz i suszone oregano i smaż przez minutę, aż przyprawy dobrze wymieszają się z cebulą. Następnie dodaj koncentrat pomidorowy i dokładnie wymieszaj. Potem dodaj posiekane grzyby i karczochy i smaż, aż zmiękną. Dodaj ciemny sos sojowy i syrop klonowy i smaż, aż cały sos będzie lepki. Następnie włóż całą patelnię do piekarnika i piecz przez 25 minut w temperaturze 200 stopni. W tym czasie przygotuj pozostałe składniki: pieczywo pita, posiekaną sałatę, pokrojone ogórki, pokrojone w plasterki rzodkiewki i pokrojone w plasterki pomidory cherry i zrób wegańskie tzatziki. Połóż chleb pita na płasko i rozłóż na środku tzatziki. Następnie dodaj sałatę, ogórek, rzodkiew i pomidorki koktajlowe. Dodaj do tego mieszankę grzybów/karczochów i dodaj więcej tzatzików. Złóż brzegi chleba pita na pół i gotowe!

Te produkty podkręcą metabolizm i rozświetlą skóręWspomogą metabolizm i sprawią, że skóra będzie promieniała zdrowiem. Top pięć produktów

Wegańska nutella

  • szklanka całych surowych orzechów laskowych;
  • szklanka kawałków czekolady wegańskiej;
  • opcjonalnie jedna lub cztery łyżki syropu kokosowego.

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Rozłóż orzechy na blasze do pieczenia na papierze. Piecz w piekarniku przez dziesięć minut, aż zaczną pachnieć. Następnie umieść orzechy laskowe na środku czystego ręcznika papierowego, a następnie zawiń je i energicznie pocieraj przez kilka minut, aby usunąć część skórki. Dodaj jeszcze ciepłe orzechy do blendera. Zmiksuj orzechy, aż będą wilgotne, kruche – prawie na pastę.  W razie potrzeby zeskrob boki blendera. Rozpuść czekoladę w mikrofalówce lub garnku. Dodaj czekoladę do blendera z pastą z orzechów laskowych. Miksuj do uzyskania bardzo gładkiej masy, w razie potrzeby kilkakrotnie zeskrobując boki. Opcjonalnie dodaj syrop kokosowy.

Więcej o: