20-minutowy trening w domu. Potrzebujesz jedynie... zrolowanego ręcznika

Jeżeli polubiłaś treningi w domu, ale kończą ci się pomysły, podrzucamy efektywne ćwiczenia z akcesorium, które znajdziesz w swojej łazience.

Intensywny i efektywny trening nie musi opierać się na częstym odwiedzaniu siłowni lub kupowaniu całego zestawu taśm, hantli. Czasem wystarczy trochę inwencji twórczej i zwykły ręcznik. Poniższe ćwiczenia poleca magazyn "Livestrong" - są naprawdę świetne!

Zobacz wideo Anna Skura ćwiczy w domu

Szybki domowy trening z ręcznikiem

Ćwiczenie pierwsze

Zwiń ręcznik w rulon i połóż go na podłodze, a następnie oprzyj o niego wierzch dłoni, aby podeprzeć nadgarstek. Przyjmij pozycję deski, upewniając się, że ramiona i nadgarstki są ułożone w jednej linii. Ściągnij łopatki, chwilę przytrzymaj i rozluźnij napięcie. Zrób dwanaście powtórzeń.

Ćwiczenie drugie

Stań w lekkim rozkroku. Złap ręcznik oburącz i wyciągnij wyprostowane ręce przed siebie. Ręcznik powinien być napięty. Następnie, cały czas utrzymując naciągnięty ręcznik, przyciągnij go do klatki piersiowej, zginając ręce w łokciach. Jednocześnie wypchnij lekko biodra do tyłu. Zrób dziesięć powtórzeń.

PilatesPilates Reformer - jakie są zalety tego treningu? Ćwiczenia na specjalnej maszynie to przyszłość?

Ćwiczenie trzecie

Umieść naciągnięty ręcznik nad głową na wyprostowanych rękach. Jedną nogę wyprostuj do tyłu, opierając ciężar ciała na palcach u stopy. Ściskając pośladki, zegnij kolano tylnej nogi, powoli przyciągając napięty ręcznik na wysokość brody. Odwróć ruch, wracając do poprzedniej pozycji. Zrób dwanaście powtórzeń i powtórz to samo, odstawiając do tyłu drugą nogę.

Włącz poranny stretching do swojej rutynyStretching na początek tygodnia - cztery proste ćwiczenia, które zrelaksują całe ciało

Ćwiczenie czwarte

Naciągnij ręcznik, ręce wyprostuj przed siebie, ściągnij łopatki do tyłu. Następnie zrób duży rozkrok, jednocześnie rotując biodra, klatkę piersiową oraz ręce z ręcznikiem w lewą stronę. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz na prawą stronę; na każdą zrób w sumie po dwanaście powtórzeń. 

Więcej o: