Stretching na dobry początek tygodnia - cztery proste ćwiczenia, które zrelaksują całe ciało

Chcesz poprawić swoją zdrową codzienną rutynę? Wprowadź do niej poranne rozciąganie!

Jeżeli mamy odpowiednią motywację, poranne ćwiczenia mogą nam przynieść wiele korzyści. Jednią z nich jest rozluźnione ciało, a także szybsze wzmacnianie m.in. mięśni brzucha. Te proste cztery pozycje z zakresu rozciągania idealnie nadadzą się na sam początek przygody ze stretchingiem.

Zobacz wideo Karolina Gilon pokazała domowe ćwiczenia na brzuch

Poranny stretching w czterech krokach

Ćwiczenie pierwsze

Usiądź na ma z nogami wyciągniętymi przed siebie. Połóż dłonie kilka centymetrów za biodrami, rozstawiając je na szerokość ramion, palce zaś mają być skierowane do ciała. Podnieś biodra do sufitu, mocno dociskając ręce i stopy do podłogi. Wytrzymaj w tej pozie przez kilka oddechów.

Ćwiczenie drugie

Zacznij od zejścia do pozycji pompki. Następnie wypchnij biodra w górę, jednocześnie prostując ręce w łokciach. Delikatnie napnij mięśnie brzucha i postaraj się przyciągnąć go do ud. Jeśli czujesz zbyt mocne rozciąganie w łydkach, przestępuj ze stopy na stopę, aby ciało przyzwyczaiło się do pozycji.

Ćwiczenie trzecie

Uklęknij na macie, następnie unieś prawe kolano i połóż prawą stopę płasko na podłodze przed sobą. Trzymaj oba kolana ugięte pod kątem 90 stopni i upewnij się, że stopy są w jednej linii z biodrami. Przechyl miednicę do góry i przytrzymaj ją tam, przesuwając biodra do przodu, aż poczujesz rozciągnięcie z przodu biodra. Utrzymaj tę pozycję, unosząc lewą rękę nad prawą nogą, sięgając do góry. Po utrzymaniu pozycji przez 30 do 60 sekund powtórz cały proces po drugiej stronie

Ćwiczenie czwarte

Zacznij od wykonania klasycznej deski, trzymając ciężar ciała na dłoniach i palcach u nóg z ciałem uniesionym nad ziemię. Przetocz obie pięty w prawą stronę, kładąc lewą stopę na prawej i utrzymując rdzeń w napięciu. Wciśnij prawą rękę w podłogę, unosząc lewą rękę w kierunku sufitu. Utrzymaj tę pozycję przez dwa do pięciu oddechów. Powtórz cały proces na lewej stronie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.