Anna Lewandowska tłumaczy, na co dokładnie wpływa post przerywany. Trenerka od kilku miesięcy korzysta z tej diety

Anna Lewandowska wyjaśniła na blogu, dlaczego warto zwrócić uwagę na post przerywany. Trenerka przyznała, że dzięki tej metodzie szybciej zrzuciła zbędne kilogramy po ciąży.

Anna Lewandowska z chęcią informuje blogowych czytelników o tym, jaki wpływ na zdrowie mają poszczególne modele odżywiania. Trenerka niedawno wyznała, że od pewnego czasu stosuje post przerywany (ang. Intermittent Fasting). Jak ta dieta wpływa na nasz organizm? Stosowana z głową ma wiele zalet.

Zobacz wideo Anna Lewandowska w gabinecie. Trenerka zrelacjonowała wizytę

Anna Lewandowska o korzyściach stosowania IF

Na wstępie przypomnijmy, że post przerywany polega na zastosowaniu naprzemiennych postów, przecinanych tzw. oknami żywieniowymi, w których trakcie stawiamy na zdrowe, pełnowartościowe posiłki. W pozostałe godziny powstrzymujemy się od jedzenia. Najpopularniejsze IF stosują zasadę 16/8 (16 godzin postu i osiem okna żywieniowego). Trenerka radzi, aby dopasować podział godzin do swojego trybu życia. Na jakie zalety postu przerywanego zwróciła uwagę Anna?

Tabata to jedna ze skuteczniejszych form spalania tkanki tłuszczowejPięciominutowa tabata pomoże ci spalić nadprogramowe kalorie. Ćwicz codziennie!

  • Zmniejszenie zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie, czyli w konsekwencji poprawa parametrów metabolicznych oraz redukcja nadmiernej masy ciała.
  • Zmniejszenie ryzyka wystąpienia zespołu metabolicznego, czyli otyłości, miażdżycy, cukrzycy typu 2. oraz nadciśnienia tętniczego.
  • Redukcja stanów zapalnych w organizmie, które są podłożem wystąpienia wielu chorób i schorzeń.
  • Korzystny wpływ na skład naszej mikrobioty jelitowej, co się z kolei przekłada na usprawnioną pracę układu odpornościowego, regulację perystaltyki jelit, regenerację nabłonka przewodu pokarmowego, czy w końcu na poprawę kondycji skóry, paznokci oraz włosów.

Te napoje podkręcą metabolizm i wspomogą spalanie tkanki tłuszczowej.Czym jest wiek metaboliczny? Dlaczego warto na to zwrócić uwagę?

To, co zauważyłam to lepsza jakość snu, łatwiejsza regeneracja, szybsze spalanie tkanki tłuszczowej i powrót do formy sprzed ciąży oraz lepsza regulacja gospodarki węglowodanowej - dodaje Anna.

Lewandowska zdradziła, że IF stosuje mniej więcej od listopada 2020 roku. Oprócz diety stosuje cały czas odpowiednią suplementację oraz regularnie trenuje (cztery lub pięć razy w tygodniu).

Więcej o: